25 آذر 1394
شماره خبر: 154695

اجرای طرح مشارکت مردم در جهت صیانت از صنادیق صدقات کمیته امداد البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای طرح مشارکت مردم در جهت صیانت از صنادیق صدقات کمیته امداد البرز


طرح آزمایشی واگذاری نظارت و صیانت از صندوق های صدقات واقع در معابر عمومی با همیاری صاحبان واحدهای صنفی شهرستان کرج و توسط کمیته امداد استان البرز اجرا گردید.
علی سالارکیا مدیر کل کمیته امداد در تشریح این خبر اظهار داشت : پس از ارتباط اقناعی ترغیبی و به صورت چهره به چهره با صاحبان 100 واحد صنفی منتخب که صنادیق صدقات بزرگ امداد در مقابل محل کسب آنها قرار داشت ، فاز آزمایشی طرح به مرحله اجرا درآمد . این مسئول تصریح کرد : براین اساس صاحبان واحدهای صنفی که در مرحله آزمایشی شرکت کرده اند مراقبت صنادیق مقابل واحد صنفی خود را برعهده می گیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و اقدام احتمالی سرقت ، مراتب را فورا به کمیته امداد گزارش میکنند و پس از آن این نهاد به سرعت اقدامات لازم را انجام می دهد . سالارکیا افزود : این طرح با هدف معرفی این نهاد به عنوان امانتدار اعانات ، صدقات و انفاقات مردم و بمنظور اعتماد سازی دو سویه بین کمیته امداد و شهروندان اجرا می شود . مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بیان کرد : با اجرای این طرح تعداد 100 امداد یار افتخاری و خیر به جمع امدادیاران این نهاد افزوده شدند . وی یادآور شد : در حال حاضر صدقات مردم خیر استان البرز از طریق حدود 210 هزار صندوق صدقه بزرگ ، متوسط و کوچک جمع آوری می گردد . سالارکیا خاطرنشان کرد : درآمد صدقات برای تامین جهزیه دختران بی‌سرپرست و زوجهای جوان نیازمند ، کمک هزینه درمانی بیماران نیازمند ، هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت ، خرید ، ساخت و تعمیر مسکن ، کمکهای موردی معیشتی و تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی مصرف می شود . وی بر لزوم مشارکت همگانی برای ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت در جامعه تاکید کرد و ادامه داد : طرح جمع آوری صدقات یکی از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد در کنار طرحهای موفقی همچون اکرام ایتام و محسنین است که البته با سابقه ای طولانی تر در حال اجرا می باشد .
وی بیان کرد : کمیته امداد درکنار برگزاری سایر طرح‌ها که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی و رفع مشکلات نیازمندان انجام می‌شود با تعامل با خیرین نیکوکار کمک‌های قابل توجهی را برای نیازمندان مددجو تحت حمایت این نهاد جذب کرده است . سالارکیا با اشاره به اینکه مردم بهترین پشتوانه کمیته امداد در امور خیر هستند ، گفت : کمک های این نهاد به نیازمندان پس از نیازسنجی و اولویت بندی نیازهای اساسی آنها صورت می گیرد که در این راه خیرین همچنان مشارکت می کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود