26 آذر 1394
شماره خبر: 154741

کسب مدال اختراع تیم ۵ نفره ایرانی در مسابقات هنگ کنگ

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کسب مدال اختراع تیم ۵ نفره ایرانی در مسابقات هنگ کنگ


نخبه البرزی از کسب مدال جهانی اختراعات از فدراسیون بین المللی اختراعات توسط تیم ۵ نفره ایرانی در مسابقات هنگ کنگ خبر داد.
کامبیز مهدی‌زاده در مورد کسب مدال جهانی اختراعات از فدراسیون بین المللی اختراعات اظهار داشت: این مدال توسط تیم 5 نفره ایرانی کسب شد. وی با بیان اینکه 8 کشور در این مسابقات که مربوط به اکتشافات نفتی بود شرکت داشتند، افزود: طرح ارائه شده توسط تیم ما علاوه بر کسب مدال طلا، به عنوان طرح برتر ویژه مسابقات هنگ کنگ شناخته شد. عضو ستاد سیاست‌گذاری و رئیس ستاد نخبگان و جوانان فناور کشورهای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح مربوط به افزایش برداشت از چاه های نفت می شود، تصریح کرد: پس از مدتی از حفر چاه نفت به سبب کاهش افت فشار درون چاه‌ها، میزان تولید کاهش می‌یابد. وی گفت: براساس این اختراعی که توسط ما انجام شده، علاوه بر اینکه سبب کاهش افت تولید می‌شود، افزایش تولید را نیز با استفاده از روش ایجاد شکست هیدرولیکی به همراه دارد.
مهدی زاده با بیان اینکه این کار برای نخستین بار در دنیا انجام شده، خاطرنشان کرد: عباس عباس زاده شهری، سعید شاهسوندی، حنیف محمود زاده، امین شاکری، محمد حسن قمی و اینجانب که سرگروه تیم بودم، اعضای تشکیل دهنده این تیم بودند که همگی ساکن تهران و بنده متعلق به استان البرز هستم. وی اظهار داشت: بیش از یک سال برای این طرح زمان صرف شده است که جایزه ویژه اختراعات هنگ کنگ را نیز به خود اختصاص داده است. وی با تاکید بر اینکه کشورهای زیادی خواستار این طرح هستند، گفت: به سبب حمایت از کشور و استفاده و منفعت ایران اسلامی از فروش این طرح خودداری کردیم.







منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود