28 آذر 1394
شماره خبر: 154795

7 هزار رسانه درسراسر جهان علیه اسلام کار می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

7 هزار رسانه درسراسر جهان علیه اسلام کار می کنند


عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت که بیش از 7 هزار رسانه در سراسر جهان علیه اسلام تبلیغ می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا طباطبایی نسب در نخستین یادبود شهدای مدافع حرم استان البرز، گفت: امروز در سراسر جهان بیش از 7 هزار رسانه علیه اسلام کار می کنند که این امر می طلبد ما نیز برای تقویت فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت برنامه ریزی کنیم که برپایی یادواره شهدا یکی از همی برنامه ها است. وی با اشاره به آن که اهمیت نماز به تاثیر نماز است، افزود: برخی ها تصور می کنند جهاد یعنی جنگ، اما تعریفی که از جهاد در اسلام وجود دارد هر نوع تلاشی را شامل می شود که جنگ نیز بخشی از آن به حساب می آید. وی با بیان اینکه دشمنان هزاران سال است تلاش می کند قرآن را از افکار عمومی دور کنند، یادآورشد: ترس دشمنان از قرآن به دلیل تاثرگذاری آن است. قرآن برنامه زندگی مسلمانان است و به دلیل تاثرگذاری فراوانی که دارد، سبب ترس دشمنان شده است. عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، تاکید کرد: اهمیت عاشورا نیز به دلیل تاثیرگذاری عمیق عاشوراست و این تاثیرگذاری از آن جهت اهمیت دارد که امروزه عاشورا و اربعین به جریان عظیم فرهنگی تبدیل شده اند.
طباطبایی نسب ادامه داد: بعد از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال از شهادت امام حسین (ع) یاد ایشان تبدیل به جهاد عظیم فرهنگی شده و هر کجا که نام امام حسین (ع) باشد، مقابله با ظلم و استکبار وجود دارد. وی با اشاره به تاثیرگذاری عاشورا و اربعین تاکید کرد: کجای کره زمین می توان مشاهده کرد بیست و هفت میلیون انسان با کمترین امکانات و توان مالی به دیدار و زیارت محبوب دلهایشان بروند؟
طباطبایی نسب با اشاره به گسترش و نفوذ اسلام در نیجریه، گفت: به برکت رهبران شیعه این کشور و به برکت انقلاب اسلامی و نفس رهبر و خون شهدا، امروز بیش از 10 میلیون شیعه در این کشور وجود دارد. عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور درباره برگزاری یادواره شهدا نیز اظهار داشت: برگزاری و برپایی یادواره شهدا سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود. وی تاکید کرد: بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی برای برخی ها هنوز فرهنگ برگزاری و برپایی یادوراه شهدا جا نیفتاده است. طباطبایی نسب گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ شهدا کمتر از شهادت نیست و در پرتو همین برنامه ها می توانیم فرهنگ شهادت و از خودگذشتگی را سینه به سینه منتقل کنیم.عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشو ر تاکید کرد: در دنیایی که غرب به دنبال رواج بی اخلاقی و فرهنگ ابتذال است، ما باید بیشتر بکوشیم و برپایی چنین برنامه هایی می تواند کمک حال باشد. در نخستین یادواره شهدای حرم استان البرز که در مصلی نماز جمعه شهرستان کرج برگزار شد، خانواده شهدای مدافع حرم افغانستان نیز حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود