28 آذر 1394
شماره خبر: 154809

طرح سراسری ' جنگلانه با همکاری اداره کل منابع طبیعی البرز به اجرا در آمد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح سراسری ' جنگلانه با همکاری اداره کل منابع طبیعی البرز به اجرا در آمد


طرح ملی جنگلانه با هدف ترویج فرهنگ حفظ پوشش گیاهی در طبیعت با حضور برجسته سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست ، همیاران طبیعت و حمایت معنوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزانجام شد.
مهندس حامد فرضی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، نقش مردم را در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور ضروری دانست و اعلام کرد هیچ کشوری و در هیچ سطحی بدون کمک مردم قادر نخواهد بود، از سرمایه ارزشمند خود در بخش منابع طبیعی محافظت نمایدواظهار امیدواری نمود با تقویت وحمایت همه مردم ومسئولین از این برنامه های مردمی قادر خواهیم بود در مقابله با مخاطرات زیست محیطی اقدامات موثری انجام دهیم. فرضی با اشاره به چالش های ومخاطرات زیست محیطی مانند وقوع سیل در سالجاری که متاسفانه باعث از دست دادن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، بیان کرد،با توجه به سرعت روز افزون تغییرت اقلیمی، همگی در کنار همدیگر با حفاظت از منابع ارزشمند طبیعی که خداوند در اختیار ما قرار داده قادر خواهیم بود، تاثیرات منفی آن را به حداقل برسانیم.
ایشان در روزی که به نام سبز شدن و جنگلانه نام گرفته است، به آمادگی این اداره کل در حمایت از اقدامات مشارکتی در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی در کل استان اشاره نمود واز همه علاقمندان طبیعت در اجرای این برنامه در کل استان تقدیر و تشکر نمود. طرح جنگلانه با هدف، ترمیم و احیای عرصه های جنگلی و مرتعی، حفاظت ازتنوع زیستی، شناخت و حمایت از گونه های بومی و در معرض خطر و سرانجام آشنایی با روش کاشت آن ها امروز جمعه 27 آذر درروستای سیجان شهرستان های کرج، طالقان و روستای پلنگ آباد اشتهاردبه اجرا درآمد. این طرح سال گذشته برای اولین سال در چهارده استان کشور از جمله استان البرز اجرا شد و امسال در همه استان های کشور در راستای کمک به جنگل ها، عرصه های منابع طبیعی و فضای سبز اجرا می شود. اجرای طرح جنگلانه در استان البرزبا کشت نهال های ارس، زرشگ، زالزالک، بنه، بادام، سماق، گردو جنگلی وبذرکاری با بذر بادام کوهی در روستاهای سیجان، طالقان و پلنگ آباد به اجرا درآمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود