1 آذر 1391
شماره خبر: 15488

350 تن عسل در استان البرز تولید شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

350 تن عسل در استان البرز تولید شد

سپیدار آنلاین: معاون تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز از تولید 350 تن عسل توسط زنبورداران استان در برداشت اول خبر داد.
مسعود کریمی افزود: نتایج 95 درصد سرشماری کندوهای عسل استان مشخص شده است و طبق جمع بندی اطلاعات زنبورداران استان 642 بهره بردار مورد سرشماری قرار گرفتند.
وی ادامه داد: 69 هزار و 692 کندو مدرن و 41 کندوی بومی از مجموع اطلاعات جمع آوری شده در استان وجود دارد که از این تعداد در برداشت اول 350 تن عسل مرغوب تولید شده است. کریمی با بیان اینکه زنبورداران هرساله در دو نوبت بهار و انتهای تابستان برداشت عسل دارند، اظهار داشت: پیش بینی می شود میزان برداشت در نوبت دوم هم به میزان نوبت اول باشد. معاون تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص بیمه زنبورداران گفت: زنبورداران جدید موظف هستند ابتدا کندوهای خود را بیمه کنند تا دفترچه زنبورداری به عنوان پروانه کسب برای آنها صادر شود.
ظرفیت استان در تولید عسل بیش از تولید است
کریمی با بیان اینکه ظرفیت های استان البرز در تولید عسل بیش از تولید فعلی است، تصریح کرد: وجود باغات و دامنه های کوه های البرز در طالقان، چالوس و توسعه کشت پنبه و یونجه در اشتهارد محل های مناسبی برای استقرار زنبورداران بوجود آورده است. وی گفت: گاهی اوقات زنبورداران مناطق دیگر به دلیل وجود شرایط بسیار مناسب در البرز برای تولید عسل در این مناطق ساکن می شوند. معاون تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: بیشترهدف این معاونت تمرکز بر روی کیفیت عسل است و استان البرز نسبت به سایر استانهای کشور از تولید عسل مرغوب و با کیفیت برخوردار است. کریمی در خصوص بیمه کندوهای زنبور عسل گفت: بهره بردارن بابت بیمه هر کندوی عسل فقط یک هزار تومان پرداخت می کنند و بقیه هزینه های بیمه بر عهده جهاد است.




منبع: خبرگزای مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود