1 دی 1394
شماره خبر: 155020

لزوم تعطیلی پنجشنبه‌هادرالبرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

لزوم تعطیلی پنجشنبه‌هادرالبرز


در جلسه فوق العاده شورای ترافیک استان البرز مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با ارائه گزارش وضعیت آلودگی هوا در استان، بر ضرورت تعطیلی روزهای پنجشنبه تاکید کرد.
حسین محمدی مدیرکل حفاظت اداره محیط زیست استان البرز در جلسه فوق العاده شورای ترافیک که با محوریت ضرورت کاهش آلودگی هوادر استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: به تشخیص اداره کل حفاظت محیط زیست و در مواقع اضطرار و شرایط خاص کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تشکیل و در خصوص محدودیت های زمانی و مکانی تصمیم گیری می شود. محمدی در ادامه گفت: وضعیت آلودگی هوا با شروع فصل سرما در شهرهای بزرگ صنعتی به دلیل پایداری هوا و وارونگی دما اجازه خروج گرما از سطح زمین به جو را نمی دهد و منجر به بروز مشکلاتی می شود. وی بیان کرد: در شهرهای جنوبی پایتخت مثل کرج، ساوجبلاغ و قزوین وضعیت آلودگی هوا شدید است و شاهد انباشت آلاینده ها هستیم. مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه به متوسط شاخص کیفیت هوای شهرهای استان پرداخت و گفت: روز جمعه شاخص کیفیت در شهرستان کرج ۱۰۵ بود که ۵ واحد بیشتر از شرایط سالم گزارش شد. وی در ادامه شاخص کیفیت هوا را از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم و از ۱۰۰ به بالا ناسالم برای گروه های حساس اعلام کرد و گفت: روز جمعه در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد به ترتیب شاخص کیفیت هوا ۱۰۷ و ۷۴ بود.
بررسی شاخص کیفیت هوای شهرستان های استان
وی شاخص کیفیت هوای کرج روز شنبه را ۱۰۳ اعلام کرد و گفت: در همان روز شاخص کیفیت هوا در شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد به ترتیب ۱۴۶ و ۱۷۷ گزارش شد. محمدی شاخص کیفیت هوای کرج در روز گذشته را ۱۳۲ اعلام کرد و گفت: شاخص کیفیت هوای شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در روز گذشته به ترتیب ۱۳۲ و ۱۵۸ گزارش شد. مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه شاخص آلودگی در نظرآباد در این روزها بیشتر از شهرستان های دیگر استان بوده است، گفت: شاخص کیفیت هوای امروز کرج در حال حاضر ۱۵۲، شاخص کیفیت هوای شهرستان ساوجبلاغ ۱۲۷ و شاخص کیفیت هوای شهرستان نظرآباد ۱۳۸ است. محمدی ادامه داد: برای کاهش آلودگی هوای استان به ویژه کلانشهر کرج پیشنهاد می شود روزهای پنج شنبه تا پایان سال تعطیل شود. چرا که تا پایان فصل سرد با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم باید دو روز در هفته تعطیل شود تا منطقه به صورت طبیعی خودپالایی شود. مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز در پایان پیشنهاد تعطیلی روزهای پنجشنبه تا پایان سال را بار دیگر مطرح کرد و با تاکید بر اینکه باید سلامت مردم تامین شود، گفت: برای پالایش هوا تعطیلی پنج شنبه ها ضروری به نظر می رسد. در ادامه این جلسه منصور رحمانیان مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز با تاکید بر اینکه از ابتدای هفته با شرایط پایدار جوی مواجه هستیم گفت: فردا وضعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.
واحدهای صنعتی آلاینده در البرز شناسایی شوند
رحمانیان در ادامه به بارش برف شب گذشته در کرج اشاره کرد و گفت: بارش برف نیز تاثیری بر کاهش آلودگی هوای روز گذشته نداشت. وی با تاکید بر اینکه اواخر روز چهارشنبه با افزایش ابر مواجه هستیم، گفت: با توجه به اینکه ساعات افزایش آلودگی هوا بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ بعداز ظهر است توصیه می کنیم شهروندان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. رحمانیان با تاکید بر اینکه در این هفته پالایش جوی اتفاق نخواهد افتاد، گفت: آموزش شهروندی از اهمیت زیادی برخوردار است اگر آموزش جدی گرفته نشود وضعیت هوا از حالت هشدار به اضطرار خواهد رسید. وی در پایان با تاکید بر اینکه وضعیت هوا در شهرستان نظرآباد در وضعیت اسفناکی قرار دارد، گفت: کارخانه های شن و ماسه و همچنین دیگر واحدهای صنعتی که ظرفیت افزایش آلودگی هوا را دارند شناسایی شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود