6 دی 1394
شماره خبر: 155335

پایش شبانه برای کاهش آلودگی هوا در البرز فعال شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پایش شبانه برای کاهش آلودگی هوا در البرز فعال شد


مدیرکل محیط‌زیست استان البرز گفت: با هدف کاهش آلودگی‌های هوا در استان البرز پایش‌های شبانه در این استان از سوی محیط‌زیست فعال شد.
حسین محمدی اظهار داشت: رفع معضلات زیست‌محیطی و کاهش آلایندگی‌های هوا یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که به صورت ویژه در دستور کار اداره‌کل محیط‌زیست استان البرز قرار گرفته است. وی ادامه داد: با توجه به آلودگی‌های هوا طی هفته گذشته و احتمال تشدید مجدد این مهم در ا‌ستان البرز لذا با هدف کاهش آلودگی‌های هوا و کاهش آلاینده‌ها پایش‌های شبانه نیز از سوی این اداره‌کل انجام می‌شود. مدیرکل محیط‌زیست استان البرز خاطرنشان کرد: در هفته گذشته و با تشکیل کمیته اضطرار واحدهایی نظیر معادن شن و ماسه به صورت موقت تعطیل شدند. محمدی افزود: البته یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی‌های هوا در نیمه دوم سال استفاده از سوخت‌های فسیلی است که تأثیر بسزایی را در آلایندگی‌های هوا دارد. وی در ادامه سخنان خود از آلوده شدن مجدد آب رودخانه کرج خبر داد و گفت: متأسفانه با بی‌احتیاطی تعدادی از شهروندان شاهد آلودگی مجدد رودخانه کرج هستیم. مدیرکل محیط‌زیست استان البرز بیان داشت: به محض مشاهده لکه‌های نفتی بر روی قسمتی از آب رودخانه کرج بررسی‌های لازم برای منشأ این آلودگی آغاز شد. محمدی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد علت ایجاد این آلودگی از یکی از ویلاهای شخصی مستقر در کیلومتر هشت محور کرج چالوس شناسایی شد.
به گفته وی در این راستا ضمن پیش‌گیری از ادامه نشت گازوییل در رودخانه، مراتب جهت رسیدگی به مراجع قضایی منعکس شد. محمدی تأکید کرد: این آلودگی‌ها سبب به خطر انداختن زیست‌گاه‌های اصلی ماهی قزل‌آلای خال قرمز در این رودخانه می‌شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود