12 دی 1394
شماره خبر: 155671

باید مراکز علمی کشور را از نفوذ غرب زده ها نجات دهیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

باید مراکز علمی کشور را از نفوذ غرب زده ها نجات دهیم


رئیس فرهنگستان علوم اسلامی کشور گفت: باید مراکز علمی را از نفوذ غرب زده ها نجات دهیم، زیرا انسانی که تفکر غرب را قبول کرد در واقع به یک پل ارتباطی نفوذ دشمن تبدیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در یک نشست دوره بصیرت افزایی که با حضور امام جمعه کرج و فرمانده سپاه البرز در مسجد امام حسن مجتبی (ع) دهقان ویلای کرج برگزار شد، افزود: اصلی ترین راه نفوذ فرهنگی دشمن به داخل ایران راه فرهنگی است که همه ما به خصوص فعالان عرصه علم و دانش باید با تفکر اسلامی، هوشیاری و تبعیت محض از ولایت فقیه راه این نفوذ خطرناک را ببندیم. وی اظهار کرد: روشنفکران دانشگاهی باید در برابر نفوذ فرهنگی دشمن با نگاهی عمیق به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ و تمدن غرب به گونه ای رفتار کنند که بار دیگر رویداد تسخیر لانه جاسوسی در اذهان مردم جهان تداعی شود و بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به این حقیقت پی ببرند که تفکرات پوسیده آنان در دیدگاه جوانان ایرانی ارزشی ندارد. وی خاطرنشان کرد: به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی این ساده اندیشی است که بپذیریم فرهنگ غرب نجات دهنده ماست، پس لازم است با تجزیه و تحلیل مسائل مهم کشور از جمله در حوزه فرهنگ از تبدیل شدن خود به سرباز فکری و لیدری فرهنگ دشمن در داخل کشور پرهیز کنیم. وی از نگاه و تفکر امام راحل که همان الگوی اسلامی - ایرانی و توسعه دانش علوم انسانی است، در کنار توجه به توصیه ها و رهنمودهای مقام عظمای ولایت به عنوان راه نجات بخش در مقابل نفوذ فرهنگ و تمدن غرب در داخل کشور یاد کرد. وی در ادامه به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه رویکرد نفوذی دشمن اشاره کرد و گفت: حضرت آقا بارها تاکید کرده اند که عده ای در داخل کشور حتی در بخش اقتصاد مقاومتی سعادت و توسعه جامعه را تنها در تمدن غرب می دانند که این تفکر درستی نیست.
میرباقری گفت: نسخه غربی ها برای کشورهای مختلف از جمله برای ملت ایران یک نسخه تحقیر آمیز است چرا که او خود را کدخدا می داند و ما را رعیت که ما این تفکر غرب را قبول نداریم، چون تمدن غرب در حال فروپاشی است و ما که دارای تمدنی نوظهور هستیم چگونه می توانیم پذیرای این تمدن که ریسمانش پوسیده است، باشیم. وی در ادامه سخنانش به نقش اعتدال در جامعه پرداخت و بیان کرد: پذیرش مدل آمریکایی قطعا سازگاری با فرهنگ و تمدن انقلابی - اسلامی ما ندارد و افرادی که عاقل باشند نه تنها تحقیر غرب را نمی پذیرند، بلکه اسیر دست دشمن نیز نمی شوند. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروزه به یک جنبش همه گیر تبدیل شده است، افزود: اسلام ما یک اسلام داعشی، طالبانی و یا ترکیه ای نیست، چون اسلام دینی عدالت گستر و سعادت بخش برای همه آزادیخواهان جهان است. وی از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در دنیا به عنوان یکی از افتخارات انقلابی - اسلامی ملت ایران در برابر دشمنان یاد کرد و اظهار داشت: 12 سال گروه 1+5 با ملت ایران پای میز مذاکره نشستند تا شاید بتوانند ایران را تسلیم کنند، اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تعیین خط قرمزهای نظام در روند مذاکرات این پرونده به گونه ای بسته شد که قدرت ایران حفظ شد. وی گفت: اکنون ایران اسلامی در جهان در مرحله ای قرار دارد که کشورهایی چون سوریه و روسیه به دنبال ما هستند. ملت ایران باید شناخت خود را نسبت به پایگاه نفوذ دشمن که همان حل نشدن در خط مشی بیگانگان است را بالا ببرند چون راه های نفوذ دشمن شکل های پیچیده ای دارد. میرباقری با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و اسلام در ایران اسلامی به دنبال تسخیر فکر، عقلانیت و دانش هستند، بیان کرد: در ایران با جنگ نرم به دنبال این اهداف هستند و امروز ما باید به دانش مقابله با این جنگ غیرنظامی آشنا شده تا آگاهانه و هدفدار گام بداریم. وی در بخش دیگری از سخنانش به تحقیر ملت ایران توسط افراد خودی در داخل کشور پرداخت و گفت: این یک حرکت زشت است که عده ای به خود اجازه بدهند تا فرهنگ ایرانی - اسلامی را در مقابل فرهنگ غرب به تمسخر بگیرند و بر ترویج و گسترش فرهنگ غرب که نشانه ای از سبک زندگی اسلامی در آن دیده نمی شود، پافشاری و تاکید کنند. در حاشیه این نشست بصیرت افزایی نمایشگا ه عکس و پوستر از حضور حماسی ملت ایران در حماسه 9 دی و نقش بصیرت درخنثی کردن فتنه سال 88 نیز برپا شده بود. شرکت کنندگان در این دوره بصیرت افزایی بار دیگر با سردادن شعار یا حسین ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر منافق ، ما همه سرباز ولایتیم با آرمانهای امام راحل ، شهدای گرانقدر و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود