13 دی 1394
شماره خبر: 155770

طرح رصد نیازها و آسیب های اجتماعی استان ها اجرا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح رصد نیازها و آسیب های اجتماعی استان ها اجرا می شود


معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور استان البرز را پیچیده ترین استان کشور به لحاظ حوزه اجتماعی خواند و گفت: سازمان بهزیستی طرح رصد نیازها و آسیب های اجتماعی استان ها را به اجرا در می آورد.
حبیب الله مسعودی فرید در بازدید از مراکز بهزیستی البرز، افزود: یکی از طرح های بهزیستی کشور رصد نیازها و آسیب های اجتماعی استان ها است که دراین زمینه بررسی های اولیه آغاز شده است.
مسعودی فرید افزود: زنان، کودکان و بخش های مراکز زیر پوشش بهزیستی استان ها از سوی کارشناسان به صورت میدانی مورد بررسی قرار می گیرد تا آسیب ها و چالش ها را دراین زمینه رفع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح نظارتی استان ها جدا از سیاست های کلان بهزیستی مورد توجه قرار گرفته چراکه هر استانی نیازهای خاص خود را دارد .معاون سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها بر روی رفتارهای اجتماعی تاثیرگذار هستند و جامعه را با دگرگونی مواجه می کنند. وی ادامه داد: بنابراین البرز به واسطه مهاجرپذیری دستخوش بسیاری از مسائل دراین زمینه است.
مسعودی فرید گفت: البرز دربخش توانبخشی معلول تهران است و هیچ تفاوتی دراین زمینه شاهد نیستیم، اما در حوزه اجتماعی توجه بیشتری را می طلبد.مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز دراین بازدید از تشکیل تیم نظارت برعملکرد مراکز زیر پوشش بهزیستی این استان خبرداد. داریوش بیات نژاد افزود: باتوجه به سیاست دولت 'تدبیرو امید' مبنی بر ارتقای کمی و کیفی خدمات در مراکز زیر پوشش بهزیستی این تیم بصورت مستمر این مراکز را پایش خواهد داشت. وی با اعلام اینکه درصدد جذب منابع مالی بیشتری برای توسعه خدمات به مددجویان بهزیستی هستیم ادامه داد: یکی از مشکلات در البرز آسیب های نوپدید است که مراکز و پایگاه های اجتماعی موجود پاسخگو نیستند. بیات نژاد اضافه کرد: بنابراین با تقویت نیروهای اورژانس اجتماعی درصدد آن هستیم تا در جهت رفع مشکلات دراین بخش گام های موثرتری را برداریم. وی خاطرنشان کرد: امروز مهدهای کودک بواسطه تربیت نسل آینده بیش از سایر مراکز باید در بحث نظارتی مورد توجه قرار گیرد که بهزیستی استان البرز دراین زمینه برنامه های ویژه ای را در دست اقدام قرار خواهد داد. مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: همچنین دراین بازدید مسئولان بهزیستی کشور تلاش می شود تا چالش های اجتماعی این استان مورد بررسی قرار گیرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود