23 دی 1394
شماره خبر: 156530

اقتدار پليس البرز در پاکسازي مناطق جرم خيز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اقتدار پليس البرز در پاکسازي مناطق جرم خيز


فرمانده انتظامي استان البرز اجراي طرح پاکسازي در منطقه جرم خيز ملک آباد و مهدي آباد و دستگير 311 سارق و 128 فروشنده و نگهدارنده مواد مخدر همزمان با اجراي آخرين طرح در اين مناطق خبر داد .
"سردار کامراني صالح" با اعلام اين خبر گفت : منطقه مهدي آباد و ملک آباد و شهرک ابريشم در شهرستان ساوجبلاغ از جمله مناطق جرم خيز استان البرز است که حل مسائل امنيتي آن اخيرا به عنوان يکي از دغدغه هاي مسئولان اين شهرستان و ساکنان اين مناطق ، به ويژه پليس تبديل شده بود . وي افزود: با توجه به اجراي طرح هاي پاکسازي متعددي که در اين مناطق به اجرا در آمد؛ اما به علت کمبود زير ساخت هاي شهري مناسب ، ارزان بودن مسکن در اين منطقه ، وجود قريب به 300 تبعه خارجي (مجازو غير مجاز) و وجود واحدهاي نيمه کاره مخروبه ،خانه هاي رها شده ، تنوع قوميتي منطقه که نزاع و درگيري هاي متعددي را ميان ساکنان آن رقم مي زند و مهاجرپذيري آن ، نتيجه اي که همان ايجاد امنيت پايدار و رضايت اهالي بود حاصل نشد . سردار کامراني صالح گفت : با توجه به اهميت ارائه راهکاري اساسي در حل معضل منطقه موضوع در شوراي تامين استان مطرح و جلسات متعددي با برگزاري جلسات متعدد با فرماندار، شهردار و هيات امناي مناطق ملک آباد و مهدي آباد تصميمات خوب و اثر بخشي در اين رابطه اتخاذ شد . وي افزود : با بکارگيري توان نيروهاي يگان امداد ،کلانتري ها ، پليس مبارزه با مواد مخدر و پليس امنيت عمومي و چندين ماه کار اطلاعاتي با حمايت مسئولان ومشارکت اهالي منطقه، نقاط آسيب پذير اين مناطق از جمله بافت هاي فرسوده اي که به محل تجمع معتادان تبديل شده وسکونت گاه هايي که بدون صاحب رها ؛ اما مامن امني براي پاتوق اراذل و اوباش و مواد فروشان شده بود شناسايي و طي چندين عمليات منسجم و ضربتي در قالب اجراي 10 طرح نقطه اي و حجمي اين مناطق از وجود معتادان متجاهر ، خرده فروشان مواد مخدر ، سارقان و اراذل و اوباش پاکسازي شد.
اين مقام انتظامي ابراز داشت : در اجراي اين طرح ها 311 سارق که عمدتا سابقه دار بوده و در قالب چندين باند سرقت اقدام به سرقت از خانه ها ي ويلايي و باغ ها مي کردند دستگير و 321 فقره اموال مسروقه کشف شد . وي دستگيري 128 فروشنده و نگهدارنده مواد مخدر را که در قالب باند قاچاق مواد و يا به صورت خرده فروش اقدام به فروش مواد مي کردند و جمع اوري 294 معتاد کارتن خواب و تحويل انها به مراکز مجاز ترک اعتياد را از ديگر نتايج اين طرح برشمرد . سردار کامراني صالح خاطر نشان کرد : از اين تعداد معتاد دستگير شده 100 نفر زن بودند که پس از انتقال به مراکز بازپروري و رها شدن از دام اعتياد و بدست آوردن سلامتي کامل خود در آينده نزديک به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت . فرمانده انتظامي استان البرز در پايان گفت : خوشبختانه با اجرا ي طرح هاي موفقيت آميز پليس در پاکسازي مناطق جرم خيز شهرستان ساوجبلاغ اهالي منطقه که قبلا از وجود باندهاي خلاف کار که به راحتي اقدام به فروش مواد مي کردند ، رضايت اهالي تامين و منطقه براي جولان خلافکاران نا امن شد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود