4 بهمن 1394
شماره خبر: 157226

استانداردهای جهانی در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور رعایت می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استانداردهای جهانی در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور رعایت می‌شود


معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه استانداردهای جهانی در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور رعایت می‌شود، گفت: ۴۵۲ نفر به این دوره از مسابقات راه یافته‌اند که بنا است در ۲۸ رشته با یکدیگر به رقابت بپردازند.
محمد‌حسین حاجیلو در نشست خبری با اصحاب‌رسانه استان البرز که در محل مرکز تربیت‌مربی کرج برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد رقابتی سالم برای جوانان کشور در راستای اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی مهم‌ترین هدف شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت است. وی با بیان اینکه در راستای ایجاد بستر و زمینه مناسب برای مشارکت هر‌چه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به سبب تبادل تجارب اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: باید هم‌سو با استانداردهای جهانی سطح آموزش کشور نیز ارتقا داده شود. رئیس ستاد اجرایی مسابقات ملی مهارت با اشاره به اینکه برگزیدگان دو دوره مسابقات ملی مهارت کشور امسال و سال 95 برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: امید است ضمن حفظ آمادگی، شاهد حضور چشمگیر منتخبین این مسابقات در مسابقات جهانی باشیم. وی با بیان اینکه مسابقات جهانی مهارت سال 2019 در کشور روسیه برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای نشان دادن قدرت و توان مهارت جوانان ایرانی در مسابقات جهانی صورت گرفته است. وی با تاکید بر اینکه به طور قطع توجه به بخش مهارت بستر ایجاد اشتغال در جامعه را نیز فراهم می‌کند، یادآور شد: همه ساله مسابقات ملی مهارت در کشور در سه بخش شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود و منتخبین هر دوره به بخش بعد راه پیدا می‌کنند. معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات 35 هزار و 105 نفر و در محله استانی 7 هزار و 37 نفر شرکت کردند، افزود: از مجموع افراد شرکت کننده 452 نفر به مسابقات ملی راه یافتند که بنا است در 28 رشته با یکدیگر به رقابت بپردازند. وی با اشاره به اینکه از مجموع افراد راه یافته به مسابقات ملی 383 نفر را آقایان و 69 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: تاسیسات الکتریکی، تراش، رباتیک، طراحی و گرافیک از جمله رشته‌هایی است که شرکت‌کنندگان در این دوره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. رئیس ستاد اجرایی مسابقات ملی مهارت کشور با بیان اینکه 270 نفر از افراد شرکت کننده در 18 رشته در مرکز تربیت مربی کرج، 30 نفر در مرکز 9 دی پیکانشهر، 65‌نفر در مرکز شهید خدایی و 75‌نفر نیز در مرکز شهید رهبری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، گفت: در مجموع 437 کارشناس داور در این دوره از مسابقات حضور دارند.
وی با تاکید بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ مهارت ‌آموزی در کشور از جمله بین اقشار جوان جامعه، اظهار داشت: امید است بستر آشنایی جوانان جویای کار با مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور بیش از پیش فراهم شود چرا که در این مراکز خدمات خوبی در راستای توسعه اشتغال نظیر مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی ارائه می‌شود. معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه درصدد هستیم استانداردهای جهانی در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور رعایت شود، تصریح کرد: رسیدن به حد مطلوب و استانداردهای جهانی در هر دوره افزایش و بهبود پیدا می‌کند. وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا کنون بیش از 90 درصد از اقدامات مرتبط با سایت مسابقه انجام شده است و افتتاحیه این دوره از مسابقات 10 بهمن سال جاری در محل تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار می‌شود، بیان کرد: در آخرین دوره مسابقات جهانی سال 2015 برزیل میانگین رتبه تیمی ایران 14 بوده است که این مهم به سبب تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران خوب ارزیابی می‌شود.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود