8 شهریور 1393
شماره خبر: 128307

راه‌‌اندازی سیستم CIS در بخش داوری مسابقات ملی مهارت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

راه‌‌اندازی سیستم CIS در بخش داوری مسابقات ملی مهارت


رئیس ستاد مسابقات ملی مهارت و معاون پژوهش سازمان فنی و حرفه‌ای سلامت داوران را از مهم‌ترین مباحث و اولویت‌های مسابقات ملی مهارت دانست و گفت: در این راستا سیستم CIS در بخش داوری مسابقات ملی مهارت راه‌اندازی شده است.
یدالله مهرعلیزاده اظهار کرد: داوری پروژه‌هایی که بخش عملی دارد بسیار حساس و سخت است لذا با در نظر گرفتن دو بخش کیفی و کمی این مسابقات را برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: سیستم CIS برای بخش ارزیابی نتایج مسابقات راه‌اندازی شده است. این مسئول تاکید کرد: سیستم CIS سیستم نظام‌بخشی و ارزیابی است و مطابق ارزیابی‌های جهانی راه‌اندازی شده است. مهرعلیزاده تصریح کرد: آموزش‌هایی نیز در راستای استفاده از این سیستم برای داوران برگزار شده که در این راستا 511 نفر آموزش دیدند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در هر رشته 5 تا 7 نفر مسابقات را داوری می‌کنند. دبیر ستاد مسابقات ملی مهارت با اشاره به اینکه برای افزایش سلامت داوری کمیته‌ای نیز تشکیل شده است افزود: با تشکیل این کمیته همچنین بر کار داوران نظارت دقیق و کامل می‌شود. مهرعلیزاده ادامه داد: اعتراضات وارده به این مسابقات به صورت لحظه‌ای انجام شده و همان روز به اعتراضات رسیدگی می‌شود. وی اعتمادسازی را مهم‌ترین اولویت در برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: اعتمادسازی و ارتقای سلامت اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین اولویت ما است. معاون پژوهش سازمان فنی و حرفه‌ای تقویت توانمندی‌های مهارتی، ایجاد انگیزه جوانان برای ورود به دوره‌های مهارتی، بازنگری استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداردسازی آموزش و امکانات را مهم‌ترین اولویت و نیاز این بخش عنوان کرد. مهرعلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود استانداردسازی مربیان، کارآموزان و تجهیزات را با استانداردهای جهانی مهم ارزیابی کرد و بیان داشت تامین عدالت آموزشی و تجهیزات مهم‌ترین اولویت باشد.
وی ادامه داد: کشورهای دیگر برای استانداردسازی تجهیزات و ارتقای این مهم سرمایه‌گذاری‌های کلانی را کرده‌اند لذا با توجه به اهمیت موضوع و تاکید بر ارتقای مهارت در بین جویندگان کار لازم است ما نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم را در این بخش انجام داده و فاصله تجهیزات و امکانات خود را با استانداردهای جهانی کمتر کنیم. گفتنی است؛ پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از فردا به طور رسمی در استان البرز آغاز می‌شود و به مت 4 روز ادامه دارد. در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شرکت‌کنندگان در سی رشته با هم به رقابت می‌پردازند برای این مسابقات 511 نفر داور از مربیان استانی و ملی و افراد بخش خصوصی حضور دارند. براساس این گزارش؛ بیشترین شرکت‌کننده از لحاظ استانی آذربایجان شرقی با 28 نفر و کمترین شرکت‌کننده بویراحمد با 8 نفر شرکت‌کننده است. در این راستا استان البرز نیز در این مسابقات 20 شرکت‌کننده دارد که 2نفر بانوان و 18 نفر آقایان تشکیل می‌دهند. این مسابقات در مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج 9 دی در پیکان‌شهر و مرکز شهید خدایی آموزش فنی و حرفه‌ای کرج برگزار می‌شود. به گفته مهرعلیزاده رتبه‌های برگزیده امسال و سال گذشته نیز طی برگزاری مسابقاتی با یکدیگر به رقابت پرداخته که در این راستا منتخبین این مسابقه برای حضور در مسابقات جهانی که در سال 2015 در برزیل برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود