7 بهمن 1394
شماره خبر: 157442

احتمال کولاک برف در ارتفاعات البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

احتمال کولاک برف در ارتفاعات البرز


اداره کل هواشناسی استان البرز استقرار هوای سرد تا پایان هفته، احتمال کولاک برف در ارتفاعات و اختلال در تردد محورهای کوهستانی را پیش‌بینی کرد.
منصور رحمانیان با اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش برف، گاهی باد نسبتا شدید و در برخی مناطق مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه با تاکید بر اینکه بارش برف در مناطق شمالی استان ادامه خواهد داشت، گفت: استان البرز تا پایان هفته شاهد استقرار هوای سرد خواهد بود. مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: با توجه به تداوم بارش، طی دیروز و امروز اختلال در تردد جاده‌های كوهستانی به دليل بارش برف، مه‌گرفتگی و احتمالا كولاک برف پيش‌بينی می‌شود.
وی به شهروندان توصیه کرد برای كاهش خسارات احتمالی تمهيدات لازم را به كار گیرند.
اعلام وضعیت جوی شهرستان‌های استان
رحمانیان در ادامه وضعیت جوی شهرستان‌های استان را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش برف، باد شدید و مه آلودگی پیش‌بینی و گفت: دما هوای امروز شهرستان طالقان منفی ۱۲ درجه سانتی گراد است. دمای هوا در این شهرستان فردا به منفی ۱۳ درجه سانتی گراد می‌رسد. وی به دمای هوای شهرستان های هشتگرد، نظرآباد و فردیس اشاره کرد و گفت: دمای هوای این شهرستان‌ها فردا به منفی ۶ درجه سانتی گراد خواهد رسید. مدیرکل هواشناسی استان البرز در ادامه به وضعیت جوی در منطقه کوهستانی دیزین اشاره کرد و گفت: دمای هوا امروز این منطقه منفی ۱۴ درجه سانتی گراد است که فردا به منفی ۱۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. رحمانیان در پایان وضعیت جوی محور چالوس را ابری همراه با باد شدید، بارش پراکنده برف و مه آلودگی اعلام کرد و گفت: ماکزیمم سرعت باد در این محور ۳۶ کیلومتر بر ساعت است

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود