14 بهمن 1394
شماره خبر: 157913

جای سه مرکز آموزشی تخصصی در البرز خالی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جای سه مرکز آموزشی تخصصی در البرز خالی است


رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز گفت: جای سه مرکز آموزشی علمی کاربردی تخصصی در این استان خالی است.
سید صاحب سادات حسینی در حاشیه آئین گشایش نمایشگاه دستاوردهای هنری دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر البرز با اشاره به اینکه افزایش مراکز علمی کاربردی و تضعیف دیگر مراکز پسندیده نیست، افزود: علیرغم این واقعیت، سه مرکز آموزشی بایستی در این استان راه اندازی شوند که وزارت علوم هنوز با آن موافقت نکرده است. وی یکی از این مراکز را، مرکز آموزشی ورزش دانست و اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز می توان تک رشته هائی مثل فوتبال، مربیگری و یا دیگر رشته های ورزشی را در مقاطع کاردانی و کارشناسی آموزش داد. وی دیگر مرکز مورد نیاز در استان را رشته اسب سواری عنوان کرد و گفت: استان البرز ظرفیت های خوبی در حوزه این رشته ورزشی مفرح دارد که می توان با آموزش این رشته و حتی استفاده از ظرفیت های خارجی صادرات را نیز داشته باشیم.
سادات حسینی سومین رشته مورد نیاز استان را رشته نظام مهندسی برشمرد و بیان داشت: البرز دارای حدود 20 هزار عضو نظام مهندسی است که بهترین ظرفیت برای ایجاد یک تک پودمان و مراکز رشد است. وی افزود: راه اندازی مراکز رشدی همچون ساختمان سبز، ساختمان بلند مرتبه و گودبرداری که تاکنون در این استان وجود نداشته و اگر هم هست آموزش ها فقط به صورت تئوری است ولی نیازمند آموزش های عملی در این حوزه هستیم.
رشته های تحصیلی فقط در البرز افزایش یافته است
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز در خصوص تعداد رشته هایی که در ترم جدید در استان افزایش یافته، گفت: تنها استانی که در سطح کشور با افزایش رشته هایش موافقت شد، البرز بود ولی نمی توانیم اکنون تعداد کلی رشته ها را به دلیل اعلام نشدن از سوی وزارت علوم عنوان کنیم. وی افزود: یکی از مراکزی که با افزایش رشته های آن موافقت شد مرکز فرهنگ و هنر بود که پنج رشته تحصیلی را همچون موسیقی کلاسیک، گریم، کارشناسی حرفه ای گرافیک شاخه تصویرسازی، کارشناسی حرفه ای هنرهای نمایشی شاخه تئاتر کاربردی به آن افزوده شده است. سادات حسینی یکی از راه های موفقیت مراکز علمی کاربردی را حرکت به سوی تشکیل NGO ها و اختصاص تسهیلات بانکی به آن در قالب گروه های پنج نفره دانست و بیان داشت: این شیوه بهترین روشی است که می توان هم کارآفرینی کرد و هم آموزش را به بهترین نحو ارائه داد. وی گفت: تا کنون در بعضی از بخش ها همچون حوزه هنری و ارشاد به صورت خودجوش چنین فعالیت هایی انجام شده است. رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز یکی از نشانه های موفقیت این دانشگاه ها در البرز را افزایش 14 هزار نفری دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی استان به حدود 30 هزار نفر دانست و افزود: این در حالی است که دیگر دانشگاه ها با کاهش دانشجو مواجه هستند. نمایشگاه دستاوردهای هنری دانشجویان مرکز فرهنگ و هنر استان البرز تا 15 بهمن ماه آماده بازدید علاقمندان است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود