20 بهمن 1394
شماره خبر: 158370

آموزش وپیشگیری ماموریت مهم پلیس درحوزه عفاف وحجاب است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آموزش وپیشگیری ماموریت مهم پلیس درحوزه عفاف وحجاب است


رئیس پلیس البرزگفت : ماموریت پلیس درحوزه عفاف وحجاب آموزش و پیشگیری ازجرم است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح درجمع خبرنگاران درخصوص بحث عفاف و حجاب افزود: پلیس در این حوزه درشکل های مختلف حضور پیدا کرده که آموزش و پیشگیری ازوقوع جرم از مهمترین اقدامات است.
وی اضافه کرد: درحوزه معاونت اجتماعی و کلانتری ها ، کارشناسان با حضور در دانشگاه، مدارس و مساجد اقدامات موثری انجام دادند. کامرانی صالح افزود: علاوه بر این، نمایشگاه های مختلفی بویژه در پارک ها و مدارس با حضورکارشناسان برگزار شده است. وی خاطرنشان کرد: درحوزه فرهنگی با توجه به اینکه ده ها کانال ماهواره ای واینترنتی و سایت های مختلف ارزش ها و باورهای دینی ما را نشانه گرفته اند در این حوزه، گام های موثری دربخش آموزش های همگانی برداشته شده است. وی بیان داشت: همه نهاد ها و سازمان ها به ویژه خانواده ها که دراین حوزه نقش دارند می توانند گام های موثری را درموضوعات فرهنگی بردارند. این فرمانده گفت : علاوه براین ها واحدهای گشت ارشاد راه اندازی شده که این گشت های ارشاد در مراحل اولیه روند پیشگیری و آموزش را دنبال می کنند. وی اظهار داشت: یکی ازموضوعات مهم نقش خانواده ها است که باید توجه لازم را برنحوه پوشش فرزندان خود مبذول دارند که متاسفانه برخی افراد نحوه پوشش را رعایت نمی کنند و در واقع خود یک بستر طمع را برای برخی افراد معلوم الحال ایجاد می کنند.وی یادآورشد : واحد های گشتی و پلیس راهنمایی ورانندگی افرادی که ایجاد هنجارشکنی می کنند خودرو آن ها توقیف می کنند وافرادی که درداخل خودرواقدام به بی حجابی می کنند نیز ضمن توقیف خودرو به مراجع قضایی معرفی می شوند چرا که این نوع موضو عات خط قرمز پلیس است . وی گفت: پلیس روزانه برخی خودروها که ایجاد مزاحمت می کنند نیز توقف و فرد نیز به پلیس امینت اخلاقی دلالت می شود. کامرانی صالح خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت مخالف شادی مردم نیستیم وحتی دنبال آن هستیم که بستر شادی فراهم شود. وی درخصوص موضوع برگزاری کنسرت های موسیقی که مطرح شده و امام جمعه کرج نیز نسبت به این موضوع واکنش داشتند، قطعا ایشان هم به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نیستند واشاره کردند که روی نحوه اجرای کنسرت ها اشکال وجود دارد که به حق است.
وی افزود: متولیان امر که این کنسرت ها رااجرامی کنند باید دقت لازم داشته باشند تا شادی ها تبدیل به هنجارشکنی نشود رعایت شئونات وجدود داشته باشد و ارزش ها رعایت شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود