1 اسفند 1394
شماره خبر: 159000

قرائتی: نظام آموزشی کشور نیاز به تغییرات اساسی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قرائتی: نظام آموزشی کشور نیاز به تغییرات اساسی دارد


استاد حوزه علمیه و مدرس قرآن گفت که بررسی وضعیت موجود نشان می دهد که نظام آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه های کشور نیاز به تغییرات اساسی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی که ردر آیین ازدواج دانشجویی 178زوج دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کرج، سخن می گفت، افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه ها با این روش پیش بروند، هیچ مشکلی از کشور حل نمی شود. وی ادامه داد: اکنون هزاران دانشجوی فارغ التحصیل در مقاطع کارشناس و ارشد در کشور وجود دارد که بدون مهارت های لازم شغلی هستند. قرائتی خاطرنشان کرد: باید دانشگاه ها و آموزش و پرورش را تغییرات کلی داد چراکه با این سیستم آموزشی این دو ارگان نمی توانند مشکل اشتغال جوانان را رفع کنند. وی گفت: در دانشگاه ها مدت زمان تحصیل برای کارشناسی چهار سال تعیین شده است که عملا هر یک از دانشجویان بیشتر از یک سال و نیم درس نمی خوانند. رئیس ستاد اقامه نماز افزود: در طول این یک سال نیز هر دانشجو فقط اطلاعات بی خاصیت دریافت می کند.
وی با تاکید بر اینکه باید برای ازدواج و اشتغال دانشجویان فکری کرد، گفت: پسرها در سن 16و دخترها نیز در سن 14سالگی آماده ازدواج هستند اما سن ازدواج در جامعه به خاطر نبود مهارت های شغلی افزایش یافته است. قرائتی افزود: در طول سال همایش هایی با عنوان های مختلف به بحث ازدواج در کشور می پردازند که بیهوده و بی اثر است.وی بیان داشت: موضوع ازدواج نیاز به برگزاری همایش ندارد چراکه مانند سایر نیازهای اساسی یک نیاز است و باید به موقع به آن پرداخته شود. این استاد حوزه ادامه داد: اکنون هنر در کشور به موسیقی و غیره گفته می شود که درست نیست، بلکه هنر همان قالی بافی و شغل های دیگر است که باید به آن نگاه وِیژه شود. قرائتی با اشاره به اینکه در سن پایین ازدواج و بچه دار شدن دا رای محسنات زیادی است، گفت: اگر زوج ها در سن بالا اقدام به فرزند آوری کنند مضراتی دارد که از جمله آنها کمبود حوصله و محبت کردن به فرزندان است که در آینده آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی به زوج های جوان توصیه کرد، هفته ای یک کتاب مطالعه کنند، ورزش کرده و معیارهای اخلاقی را در زندگی رعایت کنند.در این آئین نوزدهمین جشن ازدواج دانشجویی که در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، 178زوج جوان حضور داشتند. در این مراسم استادان دانشگاه ، دانشجویان و تعدادی از خانواده های دانشجویان حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود