1 اسفند 1394
شماره خبر: 159022

۳۵ درصد ساختمان‌های دادگستری استان البرز استیجاری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۳۵ درصد ساختمان‌های دادگستری استان البرز استیجاری است


رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه ۳۵ درصد ساختمان‌های دادگستری استان استیجاری و ۲۷ هزار مترمربع ساختمان ملکی وجود دارد، گفت: بسیاری از ساختمان‌های دادگستری نیاز به بازسازی و یا تخریب و ساخت مجدد دارند.
احمد فاضلیان در مراسم بهره‌برداری از ساختمان جدید شورای حل اختلاف که در ساختمان دادگستری کل استان البرز با حضور معاون قوه‌قضائیه و رئیس مرکز شورای حل اختلاف برگزار شد، با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ساختمان شورای حل اختلاف و کلنگ‌زنی پروژه دادگستری‌کل استان البرز در جهت رفع کمبود فضاهای اداری است، اظهار داشت: امروز زمینی به مساحت 15‌هزار مترمربع به‌دست معاون رئیس قوه‌قضاییه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف برای ساخت ساختمان دادگستری کل استان البرز کلنگ زده می‌شود. رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه دادگستری کل استان تابع سیاست‌های کل مرکز شورای حل اختلاف است، افزود: در 9 ماهه امسال میانگین ورودی پرونده به ازای هر 100 هزار نفر در کل کشور 1197 فقره بوده که این شاخص در استان البرز نسبت به میانگین کل کشور 4 درصد کمتر بوده و به 1148 فقره رسیده است. وی با اشاره به اینکه در استان البرز، دادگستری کل استان با مشکلات اساسی روبه‌رو است، گفت: دادگستری استان البرز در کادر قضایی 40 درصد و در کادر اداری با 60 درصد کمبود اعضا نیرو مواجه است. فاضلیان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی دادگستری کل استان البرز مشکلات زیرساختی است، افزود: با توجه به اینکه با حجم بالای ورود پرونده به شعب مواجه هستیم، اما امکان ایجاد حتی یک شعبه در مجموعه اداری کل استان را نداریم. رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه براساس برنامه سوم توسعه قضایی کشور، دادگستری کل استان با 60 هزار مترمربع کمبود فضای اداری روبه‌رو است، گفت: 35‌درصد ساختمان‌های دادگستری استان البرز استیجاری و نیز 27‌هزار مترمربع ساختمان ملکی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها نیاز به بازسازی و یا تخریب و ساخت مجدد دارند. وی با بیان اینکه درحال حاضر دادگستری کل استان البرز در تمام نقاط حساس و مهم استان زمین در اختیار گرفته است، افزود: احداث ساختمان دادسرای مرکز استان با مساحت 4 هزار مترمربع شروع شده که تا پایان مرداد ماه سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد. فاضلیان با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه دادگستری کل استان البرز، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 15400 مترمربع در 7 طبقه ساخته می‌شود که نوع اعتبارش، اعتبار ملی است و کل اعتبار پیش‌بینی شده مورد نیاز 330 میلیارد ریال است که 100 میلیارد ریال از آن دریافت شده است. وی افزود: قرار است که 160میلیارد ریال دیگر نیز در اختیار دادگستری کل استان البرز قرار گیرد و این پروژه نیز تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه برای سال 95 دو پروژه بزرگ در دستور برنامه دادگستری کل استان البرز است، گفت: پروژه ساختمان شورای حل اختلاف که در خردادماه امسال به ما تحویل شد، تا 70درصد پیشرفت کاری داشت و در شرایطی بود که تمامی اعتباراتش به اتمام رسیده بود. وی افزود: این پروژه در زمان تحویل 350 میلیون تومان بدهی داشت و به 400میلیون تومان اعتبار نیز برای اتمام کار احتیاج بود که در کل به اعتبار یک میلیارد و 330 میلیون تومان برای اتمام پروژه نیاز بود.
فاضلیان با اشاره به اینکه دادگستری کل استان 300 میلیون تومان برای این پروژه از قوه قضاییه طلب داشته است، گفت: با 330 تومان صرفه جویی در ساخت این پروژه، توانستیم کار را به پایان برسانیم.
وی افزود: دادگستری کل استان البرز تا پایان سال 97 کوچک‌ترین مشکلی در زیرساخت نخواهد داشت.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود