4 اسفند 1394
شماره خبر: 159208

کنترل و کاهش طلاق در البرز نیازمند همگرایی تمام دستگاه‌های استان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کنترل و کاهش طلاق در البرز نیازمند همگرایی تمام دستگاه‌های استان است


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر احساس مسئولیت همه‌ ارگان‌ها و نهادها در موضوع طلاق گفت: عمده مسئولیت این است که در این زمینه جزیره‌ای عمل نشود و همه‌ مجموعه‌ها به شکل همسو و همگرا به اجرای برنامه‌های خود در این رابطه بپردازند.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در کارگروه ویژه دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح ملی کاهش طلاق که ذیل راهبرد سوم نقشه‌ مهندسی فرهنگی کل کشور تشکیل شد؛ ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه‌ طاهره (س)، با اشاره به جایگاه نگران‌کننده استان البرز در آمارهای کشوری طلاق اظهار داشت: اصل اساسی در کاهش نرخ طلاق، تقویت پیوندهای خانوادگی به کمک روش‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. وی افزود: آمارها بیانگر نرخ نزدیک به 50‌درصدی طلاق در این استان است که حتی اگر در واقعیت، کمتر از این مقدار نیز باشد، بازهم بیانگر شرایطی حاد است که سبب شده کنترل طلاق، مسئله‌ اول استان البرز باشد. وی با تأکید بر احساس مسئولیت همه‌ ارگان‌ها و نهادها در این موضوع، گفت: عمده مسئولیت این است که در این زمینه جزیره‌ای عمل نشود و همه‌ مجموعه‌ها به شکل همسو و همگرا به اجرای برنامه‌های خود در این رابطه بپردازند. نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به تبعات فضای مجازی، افزود: اینکه الان بگوییم عامل طلاق اعتیاد، عامل اعتیاد بیکاری، عامل بیکاری اقتصاد و آن‌هم مسئله‌ای کشوری است و نمی‌توان در رابطه با آن کاری کرد، سخنی صحیح نیست، چراکه در سال گذشته، فضای مجازی در رتبه‌ اول عوامل طلاق در استان و جلوتر از عامل اعتیاد قرار گرفته بود.
امام‌جمعه‌ کرج با بیان اینکه این مسئله از اعتیاد هم نگران‌کننده‌تر است، گفت: جلسات مشاوره و آموزش پیش از ازدواج به ‌تنهایی کافی نیست و آموزش‌های خانوادگی و اجتماعی باید به ‌طور مداوم برای خانواده‌ها برگزار شود. وی پیشنهاد طرح درسی با موضوع "روابط و حقوق خانواده" در پایه‌های دبیرستانی را نیز مؤثر ارزیابی کرد و افزود: استان البرز می‌تواند در زمینه‌ اجرای این طرح به‌صورت آزمون، در کشور پیشگام باشد. آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به توان صداوسیما در ایجاد موج تبلیغاتی در مواردی مانند جام جهانی، گفت: ورود جدی صداوسیما در فضای استان و حتی کشور، تأثیر چشم‌گیری در کنترل مسئله‌ طلاق و کاهش آن می‌تواند داشته باشد.


منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود