9 اسفند 1394
شماره خبر: 159489

ایجاد شبکه ارتباطی لازمه بهره گیری از توانمندی مهارتی نخبگان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایجاد شبکه ارتباطی لازمه بهره گیری از توانمندی مهارتی نخبگان است


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایجاد شبکه ارتباطی مناسب برای بهره گیری از استعدادهای و توانمندی های مهارتی نخبگان در کشور ضروری دانست.
محمد امین سازگار نژاد در آیین هم اندیشی استعداد های برتر مهارتی و برگزیدگان شانزدهمین مسابقات ملی مهارت که در سالن اجتماعات مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج برگزار شد، افزود: برای رسیدن به اقتصادی شکوفا باید یک شبکه ارتباطی فعال و دائمی بین نخبگان مهارتی و مسئولان ایجاد کرد . وی با بیان اینکه امروز در جهان دو منطق فردی و اجتماعی در بحث اقتصادی و توسعه وجود دارد، گفت: منطق فردی که می گوید که افراد باید به منافع و ارزش های افزوده و منافع خود بیندیشند که این نگاه ، توسعه ای نیست . سازگار نژاد بیان داشت : در مقابل ، نگاه و منطق اجتماعی ، تمام اقشار جامعه را در بر می گیرد و به خاطر توسعه ای بودن آن مطلوب تر از منطق فردی است، چرا که این منطق همه سونگر است. وی گفت: باید دید کسانی که در عرصه های مهارتی صاحب مدال و توفیق هستند چه کارهایی می توانند انجام دهند، و از پتانسیل ها و مهارت آن ها استفاده شود تا همه به یک قدرت واحد تبدیل شوند. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: باید رشد ، امید وتعالی سرلوحه نگاه اجتماعی قرار گیرد زیرا این نگاه بستر ساز توسعه پایدار است. این مسئول ، حرکتی را دارای ارزش دانست که در خدمت همه افراد جامعه باشد و برای سایر افراد الگو سازنده قرار گیرد.
سازگارنژاد با اشاره به اینکه برای المپیاد مهارتی جهانی سال آینده که در ابوظبی برگزار می شود، باید مشارکت فعال تری داشت، گفت: حتی برای آرم المپیاد مسابقاتی که درپیش رو داریم برنامه ریزی باید صورت گیرد و جشنواره سرود ملی مهارتی نیز برای آن دیده شود. وی با بیان اینکه باید هر کدام از نخبگان ملی مهارت سهمی در پیشبرد امور داشته باشند، افزود: از این پس باید بدانیم چه مسئولیتی در موضوع ارتقای فرهنگ ملی مهارت داشته باشیم و سهم خودمان را در این بخش بهتر بشناسیم. در این گردهمایی یک روزه که از ساعت 8صبح یکشنبه در سالن اجتماعات مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد،، 206نفر از برگزیدگان شانزدهمین مسابقات ملی مهارت حضور دارند. در این نشست دیدگاه ها و نظرات برگزیدگان شانزدهمین مسابقات ملی مهارت مطرح شد .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود