9 اسفند 1394
شماره خبر: 159507

تکیه بر دانش، تجربه و مهارت را باید جایگزین مدرک گرایی کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تکیه بر دانش، تجربه و مهارت را باید جایگزین مدرک گرایی کنیم


رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور ترویج فرهنگ مهارتی را ضروری دانست و گفت: باید دانش تجربه ای و مهارتی را جایگزین مدرک گرایی کنیم.
حسین حاجیلو در نشست هم اندیشی استعداد های برتر مهارتی برگزیده شانزدهمین مسابقات ملی مهارت که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج برگزار شد، افزود:برای ترویج فرهنگ مهارتی می بایست از دانش و تجربیات صاحبنظران بخش های خصوصی و بنگاه های اقتصادی استفاده شود. وی با اشاره به اینکه باید آینده کشور توسط نخبگان رقم بخورد، گفت: در این زمینه برنامه ریزی کامل صورت بگیرد وچالش های آن نیز شناسایی و رفع شود. جاجیلو اظهار کرد: باید تلاش کرد تا مسابقات 2017دقیق تر و حساب شده برگزار شود. وی با بیان اینکه اخلاق حرفه ای یکی از ضروریات برگزاری مسابقات است، بیان داشت: می بایست نخست اخلاق حرفه ای و روحیه نو آوری و خلاق درتک تک افراد شکل بگیرد. این مسئول گفت: بیان دیدگاه های منطقی و قابل اجرا نیز در این زمینه می تواند به ترویج فرهنگ مهارتی در کشور کمک کند. وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نخبگان از فرصت به وجود آمده در پسابرجام برای ساختن ایران اسلامی استفاده کنند.حاجیلو بیان کرد: برای تحول در اقتصاد و توسعه کشور به بنگاه های خرد و کلان توجه شود و هر کدام از نخبگان مدیریت یک بنگاه را برعهده بگیرند. مسابقات ملی مهارت از 11تا 14بهمن ماه سال جاری در کلانشهر کرج برگزار شد، قرار است ازبین نخبگانی که مدال شانزدهمین مسابقات ملی مهارت را کسب کرده اند یک نفر به صورت انفرادی و یک گروه نیز انتخاب شوند و در مسابقات سال 96که در ابوظبی برگزار می شود شرکت کنند.
این مسابقات به دنبال شناسایی نخبگان مهارتی است که 406نخبه مهارتی در شانزدهمین دوره از مسابقات شرکت کردند که 206نفر دارای مدال هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود