12 اسفند 1394
شماره خبر: 159669

کاهش 17 درصدی مرگ ومیر ناشی ازتصادف درالبرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاهش 17 درصدی مرگ ومیر ناشی ازتصادف درالبرز


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت که در 11 ماه گذشته 78 نفر دراین استان براثر سانحه تصادف جان خود را ازدست دادند که 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
سرهنگ همایون شریفی افزود: دراین مدت یکهزارو 70نفر دراین استان مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش نشان می دهد . وی اضافه کرد: بیشترین علت تصادف ها در استان البرز سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است. وی خاطرنشان کرد: در11ماه گذشته 33هزارو 750 وسیله نقلیه متخلف دراستان البرز توقیف شده که نسبت به مدت مشابه 45 درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت : ازمجموع آن 16هزارو 10 فقره مربوط به خودرو و بقیه مربوط به موتورسیکلت بوده است . شریفی افزود: در این مدت 745 راننده متخلف به دلیل داشتن 30 نمره منفی به مدت سه ماه از رانندگی محروم شده اند. به گفته وی همچنین 334 راننده معتاد نیز پس ازانجام تست اعتیاد از6 ماه رانندگی محروم شدند. وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب مردم شاهد نهادینه شدن فرهنگ صحیح رانندگی کردن در کشور باشیم. وی تاکید کرد: کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی با آموزش و فرهنگ سازی میسر می شود و این امر بی شک از آمار تصادفات خواهد کاست.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود