13 اسفند 1394
شماره خبر: 159745

بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت کردند


با برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم، یک میلیون و 258 هزار نفر در کشور در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت کردند.
و همزمان با سراسر کشور طرح تربیت حافظان قرآن در استان البرز برگزار شد. براساس این گزارش، مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: این طرح به مدت چهار سال است که در کشور به صورت سراسری برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام محمد نوروزپور ادامه داد: در این راستا و طی چهار سال 165 دوره آموزشی نیز برگزار شده است که مورد استقبال بسیاری از علاقمندان به فراگیری قرآن قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 258 هزار و 970 نفر در کل کشور دراین طرح شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 744 هزار نفر خانم و 514 هزار و 198 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند. مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در این راستا و براساس آمار موجود در استان البرز نیز 7 هزار نفر از پنج شهرستان استان در مسابقات با هم به رقابت پرداختند. نوروزپور ادامه داد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی باید از همان دوران کودکی آغاز شود که با اجرای این طرح گامی مهم در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر برداشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن هدایت‌کننده انسان‌ها و چراغ روشنی است که در زندگی ما قرار دارد افزود: فراگیری قرآن ما را از پلیدی‌ها نجات داده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از جامعه ما دور می‌کند.
در ادامه این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز نیز طی سخنانی بیان داشت: با برگزاری مسابقات قرآنی در نظر داریم طی هفته آینده 50 نفر از برگزیدگان حافظان قرآن در استان البرز را معرفی کنیم.حجت‌الاسلام محمد صالحی اظهار داشت: در این راستا جوایز نفرات برتر نیز همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اهدا می‌شود.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود