9 مرداد 1391
شماره خبر: 9607

تربیت 4 هزار حافظ قرآن تا پایان سال در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تربیت 4 هزار حافظ قرآن تا پایان سال در کرج

سپیدار آنلاین: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، تا پایان سال 4 هزار کرجی به جمع حافظان قرآن می‌پیودند
حجت‌الاسلام محمد رایمند اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در دیدار با مسئولان و متولیان دستگاه‌های فرهنگی و مراکز آموزش قرآنی به صورت خصوصی و عمومی بر لزوم تربیت حافظان قرآن تاکید فرمودند. وی تصریح کرد: پس از ارائه رهنمودهای ارزشمند ولی امر مسلمین، طرحی تحت عنوان تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور تدوین و اجرای آن از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است. سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: بر اساس این طرح باید طی چهار سال حدود 15 میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شوند که با توجه به علائق مذهبی مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی، دست‌یابی به این هدف معنوی ارزشمند در صورت حرکت در مسیر صحیح و بهره‌مندی از برنامه‌ای منسجم مقدور خواهد بود. رایمند در پاسخ به این پرسش که چه تعداد حافظ قرآن در کرج بر اساس طرح فوق تربیت خواهند شد؟ گفت: ما در گام نخست شرایط و زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم تا مسئولان اجرایی این طرح با استفاده از امکانات تدارک دیده شده،‌ فعالیت‌های خود را آغاز کنند.
اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در بقاع متبرکه کرج
وی ادامه داد: در همین راستا فضاهای فرهنگی بقاع متبرکه و قبور مطهر امامزادگان (ع) کرج به طور کامل به این امر اختصاص یافت و از ابتدای ماه مبارک رمضان طرح فوق در تمام امامزادگان این شهرستان اجرا می‌شود. سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بیش از 4 هزار نفر از مردم کرج از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شده و امیدواریم این تعداد تا پایان سال به جمع حافظان قرآن بپیوندند. رایمند در پایان تاکید کرد: به طور قطع اجرای طرح‌های معنوی و دینی فوق،‌ نقش تاثیرگذاری در هدایت صحیح مردم به ویژه نسل جوان خواهد داشت.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود