18 اسفند 1394
شماره خبر: 160027

تلفات برق در استان البرز طی سال جاری ۵ درصد کاهش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تلفات برق در استان البرز طی سال جاری ۵ درصد کاهش یافت


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز از کاهش ۵ درصدی تلفات برق در استان طی سال جاری خبر داد.
ناصر اسکندری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز سه شنبه برگزار شد، با تاکید بر اینکه روند سرمایه گذاری صنعتی در استان البرز رو به رشد است، اظهار کرد: جبران عقب ماندگی ها در حوزه توزیع نیازمند تلاش جدی است چرا که طی سالیان گذشته توسعه برق در البرز مورد بی توجهی واقع شده است. اسکندری با تاکید بر اینکه شاخص های بهره برداری برق در استان البرز بهبود یافته است گفت: این شرکت آمادگی جوابگویی به نیازهای استان را دارد. وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۵ هزار مشترک جدید به شبکه توزیع برق استان اضافه شده است، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشترک در البرز از شبکه توزیع برق استفاده می کنند.
وجود ۱۳ هزار پُست برق در استان البرز
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۴۱ درصد مصرف برق در البرز در حوزه صنعت و کشاورزی استفاده می شود، گفت: شرکت توزیع برق در استان از افزایش مشترکین استقبال می کند چرا که تحقق این امر مهم منجر به افزایش ارزش افزوده می شود. به گفته اسکندری در سال جاری با برنامه ریزی های مدونی که از سوی شرکت توزیع برق استان انجام شده است میزان تلفات انرژی در از ۱۸ درصد به ۱۳ درصد کاهش یافت. وی یکی از اهداف وزارت نیرو را کاهش تلفات انرژی اعلام کرد و گفت: استان البرز برای تحقق این هدف بزرگ اقدامات ارزنده ای انجام داده است برای این منظور روند واگذاری انشعابات با شتاب بیشتری دنبال می شود. اسکندری با اشاره به وجود بیش از ۱۳ هزار پُست برق در استان البرز، گفت: ۳۰۰ هزار کیلومتر شبکه برق در استان موجود است که در راستای خدمات دهی به مشترکین استفاده می شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه استفاده از برق غیرمجاز در البرز شیوع پیدا کرده است، گفت: بیش از نیمی از ۱۳ درصد تلفات انرژی مربوط به شیوع استفاده از برق غیرمجاز است.
شیوع استفاده از برق غیرمجاز در البرز
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان اشاره کرد و گفت: وجود ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از دلایل استفاده از برق غیرمجاز است. اسکندری در ادامه سخنان خود، به برگزاری بیست و یکمین کنفرانس شبکه های توزیع برق کشور در استان البرز اشاره کرد و گفت: این رویداد بزرگ در اردیبهشت ماه سال آینده در استان برگزار می شود. وی تصریح کرد: بسیاری از صاحب نظران داخلی و خارجی در این کنفرانس شرکت می کنند و آخرین دستاوردهای این حوزه ارائه می شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در پایان با اشاره به اینکه تا کنون یکهزار و ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است، گفت: در کنار این کنفرانس نمایشگاه صنعت برق برگزار و آخرین توانمندی های این حوزه ارائه می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود