19 اسفند 1394
شماره خبر: 160095

البرز رکورددار تغییر و تحول در حوزه بهداشت و درمان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز رکورددار تغییر و تحول در حوزه بهداشت و درمان است


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان البرز رکورددار تغییر و تحول در حوزه بهداشت و درمان است.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح یکهزار و ۷۱۴ تخت مراقبت های ویژه در کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس در بیرجند برگزار شد، در گفتگویی ویدئوکنفرانسی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، اظهار کرد: استان البرز رکورددار تغییر و تحول در حوزه بهداشت و درمان است. ویزر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در استان خراسان جنوبی در مراسم افتتاح یکهزار و ۷۱۴ تخت مراقبت های ویژه در کشور با بسیاری از استان ها به صورت ویدئو کنفرانس گفتگوهای کوتاهی داشت.
اضافه شدن ۸۸ تخت مراقبت های ویژه به سرانه درمانی استان البرز
در ادامه دکتر حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه در استان البرز ۱۴۰ تخت مراقبت ویژه وجود داشت، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت ۸۸ تخت دیگر به سرانه تخت‌های مراقبت‌های ویژه استان اضافه شد. درفشی در ادامه گفت: با اضافه شدن ۸۸ تخت مراقبت‌های ویژه به سرانه‌های درمانی استان البرز در این زمینه با رشد ۵۰ درصدی مواجه هستیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز محل عبور ۱۴ استان کشور است، گفت: در چند ماه گذشته جتی یک بیمار که به مراقبت های ویژه نیاز داشته باشد به پایتخت اعزام نشده است. درفشی اضافه کرد: تا پایان سال جاری ۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی استان اضافه می شود و سال آینده نیز تعداد ۵۰۰ تخت دیگر به سرانه درمانی البرز اضافه خواهد شد.
ضریب اشغال تخت در استان البرز ۱ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در سراسر کشور تعداد یک هزار و ۷۱۴ تخت مراقبت ویژه به سرانه درمانی استان‌های کشور اضافه می‌شود، گفت: ۳۴ تخت مراقبت ویژه در بیمارستان شهید مدنی شهرستان کرج، ۲۲ تخت به بیمارستان جعفر صادق(ع) شهرستان ساوجبلاغ، ۱۰ تخت در بیمارستان کوثر و ۲۲ تخت به بیمارستان نیز در شهید رجایی شهرستان کرج اضافه می شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ۸۸ تخت مراقبت های ویژه به بخش بزرگ‌سالان، کودکان و نوزادان اضافه می شود. درفشی در پایان گفت: در مجموع با اقدامات انجام‌شده ضریب اشغال تخت در استان البرز ۱ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود