20 اسفند 1394
شماره خبر: 160104

نخستین یادواره پرستوهای زخمی در البرز برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نخستین یادواره پرستوهای زخمی در البرز برگزار می شود


معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز از برگزاری نخستین یادواره پرستوهای زخمی در این استان خبرداد و گفت: این یادواره به مناسبت یادبود شهدای جانباز استان برگزار می شود.
محمدعلی عالیانیدر جمع خبرنگاران به اعلام برنامه های روز شهید (22 اسفند) در این استان پرداخت و افزود: یادواره پرستوهای زخمی فردا، پنج شنبه 20 اسفند ماه در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج برگزار می شود. وی به دیگر برنامه های در نظرگرفته شده اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین در 17 حسینیه شهید استان که قرارگاه های فرهنگی ترویجی ایثار و شهادت هستند مراسم ها و یادواره هایی توسط خانواده شهدا برگزار می شود. وی برگزاری همایش عزاداران فاطمی در روز یکشنبه 23 اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و تجلیل از 22 والدین شهدا و همسران شهدای گمنام و جاویدالاثر و عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری مراسم هایی در مدارس شاهد استان را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد. عالیانی گفت: در این ایام و در هفته منابع طبیعی 1056 اصله نهال به یاد شهدای سوادآموزی در شش نقطه استان کاشته شده است. وی، تجلیل از فرزندان و همسران شهدا و فرزندان شاغل در دستگاه ها، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهار دبیرستان شاهد کرج و ساوجبلاغ، برگزاری شب شعر راه ماندگار در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی کرج و تجلیل از 72 خانواده سرداران شهید استان را از دیگر برنامه های روز شهید برشمرد.
معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اضافه کرد: گردهمائی همسران شهدا و جانبازان متوفی، گردهمائی دبیران ستاد شاهد، کاشت 300 اصله نهال در گلزار شهدای شلمزار، تجلیل از خادمان خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری 9 مسابقه ورزشی در 9 رشته نیز از دیگر این برنامه ها است. وی گفت: همچنین در سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج سردار انصاری، قائم مقام سازمان بنیاد شهید و سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ساوجبلاغ نیز کاویانی مدیرکل مددکاری اجتماعی و مشاوره سازمان بنیاد شهید است. عالیانی تصریح کرد: برگزاری همایش معتمدین معین کشوری و تجلیل از دستگاه های برتر کشوری همکار با بنیاد نیز روز جمعه در اردوگاه ایثار کردان با حضور مسئولین کشوری برگزار می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود