16 فروردین 1395
شماره خبر: 160624

امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان البرز به ۹۸ حادثه در ایام نوروز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان البرز به ۹۸ حادثه در ایام نوروز


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان به ۹۸ حادثه در ایام نوروز خبر داد.
احسان نصیری در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز، اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۶ اسفندماه گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری اجرا شد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز ۹۸ حادثه را امدادرسانی کردند، گفت: این حوادث ۴۶۳ مصدوم بر جای گذاشت و از این تعداد ۷۹ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۳۶۴ به صورت سرپایی در محل حادثه مداوا شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه از مجموع ۸۹ حادثه، ۴۴ حادثه با مشارکت اورژانس استان انجام شده است، گفت: حوادث رانندگی طی ایام نوروز نوروزی در استان البرز ۵ کشته بر جای گذاشت.
۵ کشته بر اثر حوادث رانندگی در ایام نوروز
نصیری گفت: یک نفر در حادثه تصادف در محور کرج – اشتهارد، سه نفر در حادثه تصادف در آزادراه کرج – قزوین و یک نفر در حادثه رانندگی در محور کرج – چالوس محدوده کندوان جان خود را از دست دادند.
وی با تاکید بر اینکه ۳۳۵ نفر به صورت حضوری به پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در استان مراجعه کرده اند، گفت: ۱۸ خانوار نیز به دلیل ریزش کوه و بارش باران و برف در پایگاه های امدادی جاده ای اسکان داده شدند. نصیری با اشاره به اینکه در محور کرج – چالوس ۲ کمپ اسکان وجود دارد، گفت: یک کمپ اسکان در شهرستان نظرآباد (فخر ایران) و یک کمپ اسکان در شهرستان ساوجبلاغ به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با تاکید بر اینکه ۶ روز بالگرد جمهوری اسلامی ایران در اختیار استان قرار داشت، گفت: این در حالی است که خوشبختانه احتیاجی به امداد هوایی نشد. وی به آمار حوادث سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته نیروهای امدادی هلال احمر ۹۶ حادثه را امدادرسانی کردند که ۲۷۷ مصدوم بر جای گذاشته بود از این مجموع ۱۰۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۱۵ نفر در محل حادثه کمک های امدادی را دریافت کردند. به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز حوادث سال گذشته در استان ۳ کشته بر جای گذاشت.
مراجعه بیش از ۵ هزار نفر به ایستگاه های سلامت هلال احمر
نصیری در ادامه به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که از ۲۶ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه جاری اجرا شد اشاره کرد و گفت: طی اجرای این طرح به ۲۴ هزار و ۶۳۰ مسافر نوروزی خدمات ارائه شده است. وی اضافه کرد: ۵ هزار و ۵۲۲ نفر با مراجعه به ایستگاه های سلامت از امکاناتی مانند تست قند و فشار خون استفاده کرده اند. نصیری با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و ۶۱۹ نفر از خیمه های نماز جمعیت هلال احمر استان البرز مستقر در محورهای استان استفاده کرده اند، گفت: ۲ هزار و ۲۴۷ کودک نیز از فضای دوستدار کودک که توسط هلال احمر برپا شده بود استفاده کرده اند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز به برپایی سه جشنواره برای کودکان اشاره کرد و گفت: جشنواره «آشتی – آشتی» در قالب نقاشی، جشنواره «سیاره مهربانی» با موضوع خاطره نویسی و قصه گویی و جشنواره «فیلم و عکس» با موضوع همیاری، نوع دوستی و کمک در ایام نوروز برگزار شد.
اجرای طرح «سحاب» در مناطق پرتردد شهر کرج
وی به استقرار ۷ پزشک در ایستگاه های سلامت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسئولان استان از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه در استان البرز، بسیاری از فرمانداران و شهرداران به کمپ «نه به تصادف» پیوستند. نصیری در ادامه به طرح «سحاب» اشاره کرد و گفت: دوچرخه سواران هلال احمر در قالب طرح سحاب با حضور در مناطق پر تردد شهر از جمله پارک شهید چمران، خانواده و مجموعه بین المللی تنیس به مسافران نوروزی و شهروندان خدماتی از قبیل تست قند و فشار خون ارائه کردند.وی به توزیع اقلام فرهنگی در میان مسافران اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۳۵ هزار بسته فرهنگی شامل برشور، نقشه راه استان و لوح فشرده در میان مسافران نوروزی توزیع شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه ۸۱۵ نفر از جوانان داوطلب هلال احمر در طرح های نوروزی همکاری داشته اند، گفت: ۲۵۰ پرسنل نجاتگر نیز در این طرح ها شرکت کرده و به خدمات رسانی مشغول بوده اند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود