16 فروردین 1395
شماره خبر: 160646

حضوریک میلیون و 300 هزار نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حضوریک میلیون و 300 هزار نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه البرز


مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از حضور یک میلیون و 300 هزار نفر زائر و مسافر نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام نوروز 95 خبرداد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی به اجرای طرح آرامش بهاری در 35 بقعه متبرکه استان اشاره کرد و افزود: این تعداد مسافرین در 17 روز طرح آرامش بهاری از اماکن مقدس استان استفاده کرده اند.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح مراسم سال تحویل در 17بقعه برگزار شد که مورد استقبال 300 هزار نفر قرار گرفت. وی به استقرار 11 خیمه معرفت در 11 امامزاده استان اشاره کرد و گفت: در این خیمه ها 50 روحانی بومی و اعزامی از قم مستقر بودند که مورد استقبال 800 هزار نفر قرار گرفت. وی همچنین با اشاره به برپایی شش پایگاه مشاوره و پاسخگوئی به مسائل شرعی در شش امامزاده، بیان داشت: در ایام نوروز در 11 بقعه متبرکه نماز جماعت صبح و ظهر و مغرب و عشاء برگزار می شد. صالحی در ادامه با بیان اینکه برای آشنائی مسافرین نوروزی با امامزادگان استان 10 عنوان بروشور تبلیغی چاپ شده، افزود: این بروشورها به تعداد 16 هزار نسخه چاپ و توزیع شده اند. وی تصریح کرد: همچنین در چهار امامزاده استان چهار نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی مذهبی دایر شد و در چهار امامزاده نیز به صورت شبانه روزی به مسافران و زائران خدمات ارائه شد. وی گفت: در این مدت 210 نفر از کارکنان، خادمان ثابت و افتخاری و همچنین مدیران مراکز قرآنی در امامزادگان ارائه خدمات داشتند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: در ایام طرح آرامش بهاری 1500 نفر از مسافران در زائرسراها اسکان ثابت داشتند و همچنین 100 هزار نفر نیز به صورت موقت (برپایی چادر) اسکان داشتند. وی یکی از اقدامات چشمگیر در این مدت را اجرای اولین وقف در سال جاری توسط یک شهروند ساوجبلاغی دانست و افزود: این وقف منفعتی زمینی به متراژ 528 مترمربع و به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
بازدید بیش از 200 هزار نفر از بزرگترین نمایشگاه طرح آرامش بهاری کشور
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به برگزاری بزرگترین نمایشگاه آرامش بهاری کشور در امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج اشاره کرد و گفت : این نمایشگاه به همت مجموعه اوقاف استان و شهرستان کرج و همچنین تلاش خادمین ثابت و افتخاری آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) و کارشناسان مذهبی برپا شد. وی بیان داشت: این نمایشگاه در متراژ 2400 مترمربع و با برپائی 20 غرفه شامل غرفه های کودک، پسران ، دختران ،بازی های فکری ، مشاوره والدین و وقف، ...دایر شد که در این غرفه ها 35 نفر کارشناس مذهبی مجرب در حوزه های مختلف و 100نفر از خادمین ثابت و افتخاری به ارائه خدمات پرداختند.
صالحی گفت: این نمایشگاه مورد استقبال بیش از 200 هزار نفر از هموطنان البرزی و مسافرین نوروزی قرار گرفت در حالیکه در سال گذشته حدود 100 هزار نفر از نمایشگاه یاس نبوی و طرح آرامش بهاری بازدید داشتند. این نمایشگاه در تاریخ 28 اسفندماه 1394 افتتاح و در تاریخ 15فروردین ماه به کار خود پایان داد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود