22 فروردین 1395
شماره خبر: 160922

کشف ۵۷۵ فقره سرقت در البرز طی ایام نوروز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کشف ۵۷۵ فقره سرقت در البرز طی ایام نوروز


فرمانده انتظامی استان البرز از کشف ۵۷۵ فقره سرقت و دستگیری ۷۵ سارق در استان طی ایام نوروز خبر داد.
سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد ضمن تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان در ایام نوروز و اعلام برنامه های پلیس استان در سال جاری، به عملکرد پلیس راهور اشاره کرد و گفت: از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه جاری بیش از ۲۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است. وی به کاهش ۲۶ درصدی تصادفات خسارتی و کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جرحی اشاره کرد و گفت: در سال جاری مجموع تصادفات کاهش ۳۷ درصد، تعداد مجروحان کاهش ۳۰ درصد و تعداد فوتی در تصادفات کاهش ۳۸ درصدی را نشان می دهد. همچنین پرحادثه ترین محور استان البرز در تعطیلات نوروزی، محور کرج - قزوین حدفاصل پل هشتگرد به سمت آبیک بوده است که ۸۰ درصد تصادفات منجر به فوت در این منطقه حادث شد.
بررسی دلایل تصادفات در محورهای استان البرز
فرمانده انتظامی استان البرز عمده ترین دلایل وقوع تصادف را تخطی از سرعت مطمئنه در معابر لغزنده، خستگی و خواب آلودگی رانندگان، تجاوز به چپ از خط وسط معابر و عدم توجه به جلو در حین رانندگی اعلام کرد. سردار کامرانی صالح احصاء نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی و پیگیری آشکارسازی و ایمن سازی آن از اداره راه و شهرسازی، استقرار تیم های پلیس و عوامل پیاده در محل های حادثه خیز، برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، انجام گشت زنی های هدفمند تیم های گشت پلیس و حضور چشمگیر در سطح محورها، راه اندازی گشت نامحسوس جاده ای و اعزام به محورهای مواصلاتی استان برای برخورد با تخلفات خطرآفرین را جزو اقدامات مهم پلیس البرز در پیشگیری از تصادفات اعلام کرد. وی با تاکید بر اینکه از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری با ۴۰ هزار راننده متخلف برخورد شده است، گفت: در این زمینه با افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.
توقف ۴۲ خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در البرز
فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه تعداد ۴۲ خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان توقیف شده اند، گفت: ۴۸ راننده به دلیل دارا بودن سابقه بیش از ۳۰ نمره منفی به مدت ۳ ماه و ۶۳۴ راننده نیز به دلیل اعتیاد و سایر موارد شناسایی و به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم شدند. سردار کامرانی صالح در ادامه گفت: بیش از یکهزار و ۶۰۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در طرح نوروزی سال جاری توقیف و به پارکینگ منتقل شدند. فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید بر اینکه خوشبختانه در حوزه پلیس راهور کاهش ۳۰۰ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جرحی را شاهد هستیم، گفت: مهمترین علت تصادفات درون شهری در این بازه زمانی، سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است.
کشف ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در البرز
وی در ادامه به اقدامات پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: کشف ۵۷۵ فقره سرقت و دستگیری ۷۵ سارق از اقدامات پلیس آگاهی در ایام تعطیلات نوروز بوده است. فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه این نشست به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۲۵۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده و تعداد ۱۶ نفر قاچاقچی، ۹۶ نفر توزیع کننده و ۳۵۷ نفر نگهدارنده نیز دستگیر شده و تعداد ۸۰۰ نفر معتاد نیز جمع آوری شده اند. وی در خصوص اقدامات پلیس پیشگیری استان گفت: با توجه به اهمیت اجرای طرح های پاکسازی، این موضوع در ایام نوروز نیز در دستور کار پلیس البرز قرار داشت که در مجموع تعداد ۸۰۰ طرح نقطه ای، ۱۳۸ طرح منطقه ای و ۱۴ طرح حجمی در سطح استان اجرایی شد. فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه این نشست، با تاکید بر اینکه در حوزه سرقت با کاهش ۷ درصدی مواجه هستیم، گفت: در حوزه جرائم خشن نیز کاهش ۴۶ درصدی مشاهده می شود.
مبارزه با کالای قاچاق یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی
وی همچنین توزیع بیش از ۲۰۰ هزار انواع محصولات فرهنگی در قالب کتاب، لوح فشرده، نقشه، بروشور، بانک اطلاعات شهری، استقرار ایستگاه نماز و توزیع اقلام و هدایای فرهنگی با موضوع نماز و احکام سفر در بین مسافران نوروزی، راه اندازی ایستگاه مشاوره و مددکاری و ارائه خدمات مشاوره به مسافران و شهروندان البرزی، اطلاع رسانی های مستمر در رسانه های مختلف در خصوص وضعیت راه ها و ارائه هشدارها و توصیه های امنیتی و پلیسی به شهروندان را جزو اقدامات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان اعلام کرد. سردار کامرانی صالح در ادامه به برنامه های نیروی انتظامی در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از قاچاق کالا است که پلیس البرز در این زمینه توفیقات خوبی کسب کرده است و در سال جاری نیز در اولویت کاری خود مبارزه با قاچاق کالا را به جد پیگیری می کند.
ضرورت شناسایی محورهای مواصلاتی ورود کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید بر اینکه مبارزه با جرائم اقتصادی در اولویت کاری پلیس است، گفت: نیروی انتظامی در خصوص شناسایی محورهای مواصلاتی که کالاهای قاچاق رد و بدل می شود اهتمام ویژه ای دارد تا با شناسایی عرصه را بر قاچاقچیان تنگ شده و مانع اختلال در اقتصاد کشور شوند. وی برخورد با ارازل اوباش را یکی دیگر از برنامه های پلیس استان در سال جاری اعلام کرد و گفت: برقراری انضباط اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است به همین منظور از همه تجهیزات و توان استفاده می کنیم تا این مهم برقرار شود. در پایان به گفته فرمانده انتظامی استان البرز ارتقاء امنیت اجتماعی به جد در دستور کار پلیس است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری صورت نمی گیرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود