24 فروردین 1395
شماره خبر: 161041

شناسایی تعداد 174 گونه پرنده در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شناسایی تعداد 174 گونه پرنده در استان البرز


پرندگان بخش عمده مهره داران ایران را تشکیل می دهند و در سطح وسیعی از زیستگاه ها پراکنده اند. استان البرز به دلیل دارا بودن زیستگاه‌های متنوع کوهستانی، دشتی و تالابی از از مناطق مهم زیستگاهی پرندگان خشکی زی و آبزی است.
مهندس حکیمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان گفت :از آذر ماه سال 94 با همکاری کارشناسان حوزه حیات وحش ادارات تابعه (نظرآباد ، کرج ، طالقان و ... ) ، و همچنین جلب همکاری عکاسان و علاقمندان حیات وحش مطالعات گسترده ای در خصوص فون پرندگان استان البرز و با هدف به روز رسانی و تکمیل فهرست پرندگان انجام شدو با توجه به بازدیدهای مداوم میدانی، تهیه عکس و جمع آوری تصاویر پرندگان از ادارات تابعه و عکاسان حیات وحش تعداد زیادی ازپرندگان استان مورد شناسایی قرار گرفتند و در مجموع تعداد 174 گونه پرنده از 16 راسته، 46 خانواده و 104 جنس در استان البرزشناسایی شدند.
حکیمی اظهار داشت : از بین گونه های شناسایی شده تعداد 75 گونه برای بار اول در استان مشاهده و در فهرست فون پرندگان در زیستگاههای طبیعی استان قرار گرفته‌اند که نسبت به آمارهای موجود در سنوات قبل 76 درصد افزایش داشته‌ است . حکیمی افزود لیست گونه های شناسایی شده بزودی درپورتال اداره کل در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و از این تاریخ به بعد در صورت مشاهده و شناسایی هرگونه پرنده خارج از لیست مذکور، گونه جدید تلقی خواهد شد. ازعلاقمندان و عکاسان حیات وحش تقاضا داریم در صورت مشاهده و ثبت گونه جدید از پرندگان استان ، با ذکر نام گونه، محل و تاریخ مشاهده و نام مشاهده کننده به همراه تصاویر تهیه شده، موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان- اداره نظارت بر امور حیات وحش اطلاع دهند و جوایزی نیز به برترین عکس اختصاص خواهد یافت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود