26 فروردین 1395
شماره خبر: 161233

رمز ماندگاري ملت ايران، انقلابي بودن و انقلابي ماندن است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رمز ماندگاري ملت ايران، انقلابي بودن و انقلابي ماندن است


قائم مقام سازمان بنياد شهيدو امور ايثارگران كشور، رمز ماندگاري ملت ايران در سال هاي پس از انقلاب اسلامي را انقلابي بودن و انقلابي ماندن دانست.
سردار محسن انصاري در نشست با منتخبين معتمدين معين استان البرز كه در سالن اجتماعات سازمان قطارشهري كرج برگزار شد، افزود: امنيت امروز مردم به لطف خون شهدا، جان فشاني هاي رزمندگان است. وي به نقش معتمدين معين به عنوان پلي براي اتصال بين بخش دولتي و خانواده شهدا اشاره كرد و اظهار داشت: تشكل مردمي معتمدين معين در حوزه ايثار و شهادت فعاليت مي كنند و اصلي ترين نقش آن ها بازتوليد و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است كه در شبكه هاي كارآمد انجام مي شود. وي گفت: معتمدين معين بايد به فرصتي تبديل شود كه در وانفساي تهديدها و در اين رهگذر براي حفظ انقلاب اسلامي تلاش كنيم.سردار انصاري افزود: اولين وظيفه ي ما و هر دلسوز انقلاب در هر تشكلي، حفظ و ارتقاي روحيه ي انقلابي بودن و انقلابي مانده است كه رهبر معظم انقلاب نيز بارها بر آن تاكيد كرده اند. وي سنبل انقلابي بودن را امام (ره) دانست و بيان داشت: براي تعريف انقلاب بايد امام و رهبر را تعريف كرد كه رمز ماندگاري ما شده اند، انقلابي ها در كشور يعني خداترس باشند و شهدايشان را بشناسند و امام شناس و ولي شناس باشند. انصاري استكبار ستيز بودن، دلسوزي براي آخرت خود و قرار دادن دنيا به عنوان وسيله اي براي رسيدن به آخرت و زمان شناس بودن را از ديگر نشانه هاي فرد انقلابي دانست و گفت: فرد انقلابي نبايد از رهبر خود جلوتر حركت كند و از ظرفيت هاي لازم كه رهبري ايجاد كرده حداكثر استفاده را بكند.
اقتصاد مقاومتي يك تئوري عملياتي است
قائم مقام سازمان بنياد شهيد به بحث اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و افزود: اقتصاد مقاومتي يك تئوري است و كشور را بايد با اين تئوري نجات داد. وي با تاكيد بر اينكه مردم بايد بدانند انقلاب از چه فراز و نشيب هائي عبور كرده، بيان داشت: تخريب، تحريف و فراموشي سه آفت بزرگ انقلاب است و انقلابي بودن يعني در مقابل تحريف انقلاب ايستادن و ايستادن در مقابل كساني كه راه شهيدان را مي خواهد تخريب كند و كساني كه مي خواهند حماسه ها را به فراموشي بسپرند. سردار انصاري، پايش، پويش و مونيتور كردن را سه راه حفظ انقلاب دانست و گفت: حماسه هايي كه در اين 38 سال ايجاد شد، همگي بار معنوي داشته و مي تواند الگويي براي تمام جوانان و انقلابيون باشد. وي افزود: به همين دليل جوانان انقلابي با الگو قرار دادن مبارزين منطقه در جغرافياي مقاومت مي جنگند و وجود 30 شهيد مدافع حرم در استان البرز نيز دليلي بر اين مدعا است. وي اضافه كرد: استان البرز با 4400 شهيد و 10 هزارو 500 جانباز و 930 آزاده اي كه دارد خيلي ها بر اين تفكر هستند كه باب شهادت بسته شده و جوانان امروز همچون جوانان دهه 60 نيستند ولي وجود شهداي مدافع حرم خط بطلاني بر اين باور مي كشد.قائم مقام سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور افزود: امروز دفاع از مرزهاي امنيت ملي همان جاست كه مي جنگيم و اگر در آن جا امنيت تامين نشود بايد در شهرهايمان بجنگيم. وي ادامه داد: در زمان دفاع مقدس، مرزهاي دفاعي ما مرزهاي جغرافيايي مان بود ولي امروز مرزهاي دفاعي ما مرزهاي اعتقادي مان است.سردار انصاري با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي صادر شده، تصريح كرد: امروز انقلابي بودن يعني فرصت ها و عرصه هائي كه رهبر براي ما باز مي كند، آن را قدر بنهيم كه يكي از آن ها اقتصاد مقاومتي است. وي گفت: در بنياد شهيد بر روي آن مطالعه شد و قرار شد با سه رويكرد توانمندسازي ايثارگران، ارتقاي بهره وري و توسعه فرهنگي بر روي آن كار كنيم. وي افزود: اقتصاد مقاومتي نبايد در حد شعار و كاغذ بماند بلكه بايد در حد توان اقدام و عمل كنيم و اقتصاد مقاومتي فقط به واحدهاي توليدي ختم نمي شود. قائم مقام سازمان بنياد شهيد اقتصاد مقاومتي را يك سبك زندگي جديد دانست كه همه بايد براجراي آن تلاش كنند و آن را يك فرصت بدانند و تاكيد كرد: نبايد بگذاريم حماسه هايمان به افسانه تبديل شود. در بخشي از اين نشست تعدادي از نمايندگان معتمدين معين استان البرز به ارائه مشكلات و وضعيت موجود جامعه ايثارگري پرداختند. نارضايتي از نحوه ارائه بيمه سلامت، اشتغال فرزندان شهدا و ايثارگران، حمايت از آزادشدگان از زندان ها، برگزاري سفرهاي زيارتي سياحتي و مشكل رفت و آمد به مراكز درماني براي والدين شهدا از جمله اين گزارشات بود. سردار انصاري در بخشي از سخنان خود با اشاره به وجود اين مشكلات در جامعه ايثارگري ابراز خوشحالي كرد كه خوشبختانه عليرغم كمبودهاي معيشتي و... در جامعه ايثارگري به دليل انقلابي بودن وانقلابي ماندن كمترين معضلات اجتماعي ديده مي شود. وي همچنين به رفع مشكل بيمه ايثارگران اشاره كرد و گفت: با كمك دولت به زودي وضعيت بيمه سامان داده مي شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود