26 فروردین 1395
شماره خبر: 161227

ديدار سالانه با بيش از 400 هزار خانواده شهيد در سراسر كشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ديدار سالانه با بيش از 400 هزار خانواده شهيد در سراسر كشور


قائم مقام سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: سالانه بيش از 400 هزار ديدار با نام طرح سپاس از طرف نظام از خانواده هاي شهدا سپاسگزاري انجام مي شود.
سردار محسن انصاري در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان البرز و امام جمعه كرج، افزود: براي تكريم خانواده شهدا و پاسداشت رشادت هاي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همه در تلاش هستيم و اميدواريم حاصل اين تلاش در اقيانوس انقلاب بريزد. وي اظهار داشت: اين روحيه انقلابي است كه 38 سال ما را نگه داشته و همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند اين امر نياز به اثبات ندارد ولي بقاي انقلاب به تكريم ايثارگري ها نياز دارد. وي با اشاره به اينكه تكريم از خانواده و والدين شهدا با همكاري بنياد شهيد و بعضي دستگاه ها همچون نيروي انتظامي، سپاه، ائمه جمعه، استانداري و... در حال انجام است، خطاب به امام جمعه كرج گفت: اعتقاد و ذوق شما در حدي است كه در درون جامعه ايثارگري ورود داريد. سردار انصاري افزود: بحث تكريم از خانواده شهدا يك جريان است كه باعث ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مي شود و منجر به زنده ماندن راه شهيدان مي شود. وي تاكيد كرد: ما اعتقاد داريم كه راه شهيدان ادامه دارد و نماد آن مقاومت كنوني در منطقه مقاومت است.
برگزاري اردو براي حدود 300 هزار نفر از خانواده شهدا و جانبازان
قائم مقام سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور در ادامه پس از تاكيد بر اجراي طرح سپاس به برگزاري كنگره ها، همايش ها و طرح هاي درماني براي تكريم خانواده شهدا و جانبازان اشاره كرد و گفت: برگزاري اردو براي جامعه هدفمان يكي ديگر از بحث ها در راستاي طرح تكريم است كه سالانه حدود 300 هزار نفر از اين افراد به اردوهاي سياحتي زيارتي اعزام مي شوند. وي اين اردوها را در مناطقي از استان البرز، مشهد مقدس و شمال كشور دانست و افزود: در كنار برگزاري بعضي از اقدامات فرهنگي اردوئي فعاليت هاي مددكاري براي اين خانواده ها انجام مي شود. سردار انصاري همچنين به تكميل ساماندهي گلزار شهدا و ساخت مجتمع فرهنگي ايثارگران اشاره كرد كه با استاندار البرز مطرح كرده و يكي ديگر از موضوعات مطرح شده از سوي استاندار را بحث اختصاص مسكن مهر براي جامعه ايثارگران عنوان كرد. وي بيان داشت: طرح مسكن مهر شايد در ابتدا طرح خوبي بود ولي داراي معايبي همچون دوري از شهر و همچنين كيفيت خدمات و زيرساخت هاي آموزشي است. وي با اشاره به اينكه دوري مسافت را نمي شود كاري كرد، تاكيد كرد: ولي در بحث كيفيت ساخت و زيرساخت ها بايستي بهتر عمل كرد زيرا يكي از مصاديق اقتصاد مقاومتي استفاده بهينه از منابع است. قائم مقام سازمان بنياد شهيد و امورايثارگران همچنين به بحث اشتغال فرزندان جامعه ايثارگري اشاره كرد و گفت: حدود 160 هزار دانشجوي جامعه ايثارگري در دانشگاه ها مشغول به تحصيل هستند كه سالانه 25 درصد آنان فارغ التحصيل مي شوند كه تلاش زيادي براي اشتغال آنان داريم ولي بستر مناسب براي آن در جامعه فراهم نيست زيرا فقط 3 درصد سهم اشتغال به جامعه ايثارگري اختصاص دارد.
**اقتصاد مقاومتي بر مولفه هاي غيراقتصادي نيز تكيه دارد
سردار انصاري در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتي در كشور اشاره كرد و گفت: بعضي از افراد بر اين تفكر هستند كه اقتصاد مقاومتي فقط براي واحدهاي توليدي است ولي مولفه هاي غيراقتصادي همچون استفاده بهينه از منابع، صرفه جوئي، مبارزه با فساد و تربيت نيروي انساني از مصاديق تحقق آن است. وي تصريح كرد: در بنياد شهيد سه اولويت براي تحقق اقتصاد مقاومتي تعيين شده كه شامل توانمندسازي ايثارگران، ارتقاي بهره وري در حوزه بنياد و توسعه فرهنگي است. سردار انصاري روز پنج شنبه در سفر به استان البرز ابتدا با حضور در گلزار شهداي چهارصددستگاه كرج به مقام شامخ شهدا اداي احترام كرد و سپس به ديدار استاندار البرز و پس از آن به ديدار امام جمعه كرج رفت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود