31 فروردین 1395
شماره خبر: 161469

خرید چرخبال امدادپزشكی برای استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خرید چرخبال امدادپزشكی برای استان البرز


معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی استان البرز گفت: خرید چرخبال امداد پزشكی در دستور كار این دانشگاه قرار گرفته است.
دكتر بهزاد كلانتری در نشست شورای شهرستان كرج افزود: قرار است سه فروند چرخبال امداد پزشكی برای استان های البرز ، قم و تهران در آینده نزدیك خریداری شود. وی بیان داشت: با توجه به خرید یك فروند چرخبال امداد پزشكی ، ایجاد 14 مكان نشست و برخاست (پد) در استان البرز در برنامه كاری مسئولان استان قرار دارد. معاون دانشگاه علوم پزشكی البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی در البرز گفت: اكنون این سرانه چهار دهم درصد است كه طی 14 ماه گذشته ایجاد یك هزار تخت آغاز شده است. وی گفت: قرار است در اردیبهشت ماه سال جاری یكصد تخت در بیمارستان شهید مدنی ، 135تخت در بیمارستان شهید رجایی و 160 تخت جدید در بیمارستان كمالی كرج راه اندازی شود. كلانتری بیان داشت: هدف این است نسبت تخت را به یك در هزار برسانیم و در این خصوص نیز سندی تدوین شده است. وی گفت: اكنون در كشور ما و در استان یزد به ازای هر یك هزار نفر 2.2دهم تخت وجود دارد و به لحاظ كمبود تخت استان البرز محروم ترین استان كشور محسوب می شود. وی با بیان اینكه برای احداث تخت ها نیاز سنجی صورت گرفته است ، افزود: اكنون در البز به ازای هر یك هزار نفر 70 نفر بستری می شوند كه متوسط كشوری 119نفر در هزار نفر است و هر چه تخت بیمارستانی بیشتر باشد نسبت بیمارانی كه بستری می شوند بیشتر خواهد بود. وی خاطرنشان كرد: اكنون در بیمارستان شهید رجایی ماهانه 50 عمل جراحی قلب باز و 700 آنژیوگرافی انجام می شود . كلانتری با قدردانی از همكاری شورای اسلامی شهر و شهرستان كرج اظهار كرد: تا افق 1404پیش بینی می شود كه جمعیت استان البرز سه میلیون و 400 هزارنفرباشد كه نیاز به تخت 2.5دهم به ازای هر یك هزار نفر است و می بایست در مدت زمان 10 سال به این رقم برسیم . كلانتری گفت: زمین هایی كه با كاربری درمانی در استان البرز پیش بینی شده باید مشخص شود تا در آینده توسط بخش خصوصی یا دولت مراكز درمانی و بیمارستان در آن ها احداث شود. وی ادامه داد: اكنون دولت پولی ندارد تا برای احداث بیمارستانها اختصاص دهد و دانشگاه علوم پزشكی البرز از هر روزنه ای كه می تواند وارد می شود تا امكانات درمانی استان البرز را گسترش دهد.
***در حال مذاكره با شركت كره ای برای ساخت 500تخت بیمارستانی هستیم
كلانتری با اشاره به اینكه اكنون با یك شركت كره ای درحال مذاكره برای ساخت 500 تخت بیمارستانی در البرز هستیم، گفت: در این خصوص مذاكرات لازم با شركت كره ای صورت گرفته شده و قرار است طرح به وزیر بهداشت داده شود . وی بیان داشت: مدت زمان قرارداد با شركت كره ای سه ساله است كه 15درصد ما و 85درصد آنها تامین می كنند و قسط آن به صورت هشت ساله با سود پنج درصد است كه پرداخت می شود.وی اظهار كرد: همچنین با شركت هلندی درزمینه ایجاد 200 تخت پیش ساخته مذاكره شده است كه انجام آن هشت ماه زمان می برد . وی با اشاره به وضعیت درمانی شهرهای تابعه شهرستان كرج خاطرنشان كرد: در كمالشهر كرج در صورتی كه مبلغ 70 میلیارد ریال هزینه شود و عملیات ساخت بیمارستان آن شروع شود دانشگاه علوم پزشكی البرز ادامه آن را انجام خواهد داد.
كلانتری بیان داشت: برای احداث بیمارستان در مشكین دشت كرج به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم . وی گفت: در حوزوه بهداشت در استان البر كارهای بزرگی انجام شده است و در اورژانس البرز 26آمبولانس اضافه شده است كه 12دستگاه آن وارد خدمات رسانی شده و 14دستگاه آن نیز در آینده اضافه خواهد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود