7 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161842

امام جمعه طالقان از کتابخانه امیر کبیر کرج بازدید کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امام جمعه طالقان از کتابخانه امیر کبیر کرج بازدید کرد


حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه طالقان با همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه عمومی امیر کبیر بازدید و با بخش های مختلف کتابخانه و خدمات ارائه شده آن آشنا شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه طالقان با همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه عمومی امیر کبیر بازدید و با بخش های مختلف کتابخانه و خدمات ارائه شده آن آشنا شد.
در این بازدید که مدیرکل و تعدادی از کارشناسان و مسئول کتابخانه امیر کبیر امام جمعه طالقان را همارهی کردند، حجت الاسلام حسینی در بازدید از بخش نابینایان کتابخانه امیر کبیر ضمن گفتگو با کتابدار روشن دل این بخش از کتابخانه بطور مفصل در جریان خدمات و منابع بخش نابینایان قرار گرفت و در ادامه گفت: تقویت منابع صوتی بخش نابینایان بیشتر از سایر خدمات مورد توجه قرار گیرد و زمینه دسترسی آسان نابینایان به منابع صوتی با استفاده از تکنولوزی های روز از سوی کتابخانه های عمومی فراهم شود. حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه هم سری به منباع بریل این بخش از کتابخانه زد و با دقت منابع موجود کتابخانه را بررسی و تاکید کرد: منابع بریل در موضوعات دینی و بخصوص قرآنی را افزایش دهید، چرا که نیاز بیشتری در این بخش در میان روشن دلان عزیز احساس می شود. هر چند خبر دارم که نابینایان زیادی در رشته های مختلف درسی و دانشگاهی مطالعات تا سطح ارشد و دکترا دارند. در ادامه بازدید از بخش دیداری و شنیداری کتابخانه و بخش های مرجع و منابع، دیدار و گفتگو با کتابداران این کتابخانه از دیگر برنامه های این بازدید بود. ایشان ضمن خدا قوت به کتابداران گفت: مجاهدت در راه ترویج علم و دانش ارزش والایی دارد و همواره باید با صحه صدر و حوصله بالا پاسخگوی جستجوگران علم و دانش باشید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز با ارائه گزارشی از میزان کتابخانه ای موجود، تعداد اعضا و خدماتی که در کتابخانه های عمومی به اعضا انجام می شود افزود: در یک سال گذشته شاهد تغییرات محسوس و قابل توجهی در بخش های مختلف به خصوص در بحث شاداب سازی و ارائه خدمات به اعضا بوده ایم ، هرچند لازم است که در این بخش نیز از هیچ تلاشی دریغ نورزیم تا فضای کتابخانه های عمومی برای مراجعین مطلوب و جذاب باشد تا به افزایش سطح اعضا و مراجعین و نهایتا مطالعه و کتابخوانی بیانجامد. حجت الاسلام والمسلمین فلاح افزود: به مدد همکاران محترم ستادی و کتابداران عزیز در کتابخانه های عمومی امسل سال خواندن و برنامه های ترویج کتابخوانی و مطالعه با محوریت خواندن برای همه برگزار خواهد شد که امیدوارم ائمه محترم جمعه نیز با معرفی هر هفته یک کتاب از میان طرح 50 کتاب برتر نهاد کتابخانه های عمومی در مراسم نمازهای عبادی سیاسی جمعه به ما کمک کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود