12 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162150

اشاعه‌ شعار «برابری زن و مرد» از بزرگ‌ترین خیانت‌های استکبار به زنان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اشاعه‌ شعار «برابری زن و مرد» از بزرگ‌ترین خیانت‌های استکبار به زنان است


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌های استکبار به زنان، اشاعه‌ شعار «برابری زن و مرد» و سوءاستفاده از زنان در مشاغل سخت، با توسل به این بهانه بود.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در همایش و کارگاه پیوندهای آسمانی طلاب استان البرز ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های موثر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان البرز و با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام(ص) و آرزوی موفقیت و عاقبت‌به‌خیری برای این خانواده‌ها اظهار داشت: اسلام برای همه‌ جزئیات زندگی بشر برنامه دارد و ازدواج نیز که یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی است، از این قاعده مستثنا نیست. وی ازدواج را جزو برترین و مهم‌ترین پیوندهای اجتماعی دانست و بیان کرد: ازدواج علاوه بر تأمین نیازهای عاطفی و خانوادگی افراد، برطرف‌کننده‌ بسیاری از نیازهای اجتماعی اشخاص نیز است. امام‌جمعه کرج، تقویت مسئولیت‌پذیری و سالم‌سازی فضای اجتماع را از مزایای بسیار ازدواج دانست و افزود: ازدواج سبب سکون و آرامش همسران است که این مسئله جزو مهم‌ترین اثرات آن است.
وی محبت و مودت را یکی از مهم‌ترین وظایف همسران دانست و بیان کرد: در بیان امام صادق(ع)، هرچه مودت بین همسران بیشتر باشد، فضیلت ایمان آن‌ها بالاتر است و ازدیاد محبت بین همسران سبب افزایش ایمان آن‌هاست. آیت‌الله حسینی همدانی تحمیل سلیقه‌ها به همدیگر را جزو بزرگ‌ترین اشتباهات همسران عنوان و بیان کرد: عقاید و اصول را نباید با سلیقه‌ها اشتباه گرفت؛ در عقاید باید سخت و محکم ایستاد ولی در مسائل سلیقه‌ای باید با اغماض و چشم‌پوشی عمل کرد. وی خاطرنشان کرد: از روایات و اصول اسلامی درمی‌یابیم که باید در زمان قبل از ازدواج و حین خواستگاری با دقت و ریزبینی به رصد کردن مسائل پرداخت؛ ولی پس از ازدواج، باید این دقت را با محبت و مودت جایگزین کرد. استاد اخلاق حوزه‌ علمیه‌ استان البرز، با اشتباه خواندن اقتدارگرایی همسران در کانون خانواده، بیان کرد: زن و مرد باید فضای خانواده را از مهر و محبت آکنده کنند تا زمینه‌های مفاسد و اختلافات را بخشکانند. وی اظهار داشت: گاهی یک جواب نامناسب در یک زمان، چنان اثر سویی در خانواده می‌گذارد که دوران طولانی برای التیام این زخم نیاز خواهد بود. آیت‌الله حسینی همدانی مطالعه و کسب اطلاعات در زمینه‌ مهارت‌های زناشویی را مفید دانست و تأکید کرد: زن مانند گلی است که محور عاطفی خانواده است و مدیریت و امور اجرایی با روحیه‌ لطیف او سازگار نیست و کار کردن و فعالیت او در خانه نیز از همین روحیه‌ عاطفی او سرچشمه می‌گیرد و هدیه دادن و کمک شوهر در کارهای خانه، یکی از بهترین روش‌های قدردانی از همسر در این زمینه خواهد بود که در روایات نیز بر این مسئله بسیار تاکید شده است. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌های استکبار به زنان، اشاعه‌ شعار "برابری زن و مرد" و سوء استفاده از زنان در مشاغل سخت، با توسل به این بهانه بود. آیت‌الله حسینی همدانی "حلم و صبر" را از دیگر ملزومات زندگی مشترک دانسته و بیان کرد: زندگی زناشویی فرازوفرودهای بسیاری دارد که ناشی از دوره‌های مختلف زندگی مانند ابتدای ازدواج و فرزند داری و میان‌سالی و حتی پیری است. وی تأکید کرد: نکته اصلی در تمام این مراحل این است که انسان از کوره در نرود تا به پختگی و کمال برسد. استاد خارج فقه حوزه‌ علمیه‌ استان البرز، نقش همسران طلاب را بیش از دیگر زنان دانست و افزود: همسران طلاب خواه‌ناخواه مورد ارزیابی دیگر بانوان قرار می‌گیرند و نشانه‌ای از سبک زندگی اسلامی در زمان کنونی را ارائه می‌دهند؛ این مسئله وظیفه‌ سنگینی را بر دوش این بانوان قرار می‌دهد و البته اجر و پاداش آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود. وی افزود: در عین‌حال فراهم‌کردن فضا برای رشد معنوی و علمی طلاب، طبیعتاً بر دوش همسران آن‌ها قرار دارد که نیازمند روحیه‌ای جهادی و صبر بالا در برابر ناملایمات و سختی‌ها است.






منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود