13 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162282

به روز رسانی و تکمیل فهرست پرندگان استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

به روز رسانی و تکمیل فهرست پرندگان استان البرز


استان البرز به دلیل دارا بودن زیستگاه‌های متنوع کوهستانی، دشتی و تالابی از از مناطق مهم زیستی پرندگان خشکی زی و آبی است.
حکیمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش با اعلام این خبر اظهار داشت : مطالعه فون پرندگان استان البرز به منظور به روز رسانی و تکمیل فهرست پرندگان در سال 94 در دستور کار قرار گرفت. شناسایی پرندگان با بازدیدهای مداوم میدانی کارشناسان حیات وحش، تهیه عکس و جمع آوری تصاویر پرندگان از ادارات تابعه و عکاسان طبیعت انجام شد. نتایج نشان داد 235 گونه پرنده از 23 راسته، 56 خانواده و 140 جنس در استان البرز زیست می‌کنند. 46 گونه از این پرندگان برای بار اول مشاهده و در لیست پرندگان استان قرار گرفته‌اند که نسبت به گذشته 20 درصد افزایش داشته‌ است. با توجه به آبگیری تالاب صالحیه (قارپوز آباد) حدود 60 درصد گونه ها (139 گونه) دراین تالاب مشاهده شده اند بطوریکه این تالاب به عنوان محل استراحت، تغذیه و تجدید قوا برای پرندگان زمستان گذران و مهاجر حائز اهمیت می‌باشد.
گفتنی است از گونه های شاخص پرنده در تالاب صالحیه میتوان به فلامینگو، درنا ، تنجه ، آنقوت، آووست، اردک سرحنایی ، سرسبز و نوک پهن ، انواع کاکایی ها و ... میتوان اشاره کرد. ضمنا لیست کامل و به روز رسانی شده پرندگان استان درپرتال اداره کل قابل دسترس می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود