15 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162418

جلسه تخصصی سمن های فعال در حوزه محیط زیست برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جلسه تخصصی سمن های فعال در حوزه محیط زیست برگزار شد


نشست کمیته تخصصی مشارکت اجتماعی حفاظت از محیط زیست و ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان برگزار شد.
این نشست تخصصی با حضور رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، قدرت ا... شمیرانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و اعضای 33 سمن فعال در حوزه محیط زیست برگزار شد. در ابتدای نشست گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با تقدیر از فعالیت سمن های حوزه محیط زیست گفت: اقدامات شما هم اثرات و برکات دنیوی برای اجتماع و هم اثرات معنوی و اخروی در پی خواهد داشت. وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح هایی مانند پاکداشت طبیعت گفت: برگزاری این طرح ها از لحاظ فرهنگی و در جهت ترغیب جامعه به حفاظت از محیط زیست بسیار مثبت بوده و می تواند زمینه ساز اقدامات زیست محیطی بزرگتری شود. در ادامه جلسه موضوعات مختلف زیست محیطی مطرح و سمن ها پیشنهادات خود در رابطه با تقویت و بهبود این حوزه را ارائه دادند. همچنین مباحث مربوط به اجرای طرح پاکداشت طبیعت در مورخ 31 اردیبهشت ماه جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. این نشست مصوباتی نیز داشت که به شرح ذیل اعلام شد :
- مقرر گردید سمن ها با حداکثر ظرفیت در اجرای طرح پاکداشت طبیعت مشارکت نمایند .
- تهیه جزوه آموزشی برای آموزش داوطلبان توسط شبکه سمن های محیط زیست زیست تهیه گردد و برای چاپ به اداره کل حفاظت محیط استان تحویل گردد .
- تهیه بسته آموزشی و فرهنگی برای داوطلبان با مشارکت دستگاه ها ی استان
- انتخاب یک گروه سنجش و پایش طرح پاکداشت طبیعت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست
- معرفی یک سمن از سوی اداره کل حفاظت از محیط زیست به اداره کل ورزش و جوانان و انعقاد تفاهم نامه سه جانبه جهت آموزش دانش آموزان در موضوعات زیست محیطی
- مقرر گردید آقای بختیاری رئیس شبکه سمن های زیست محیطی در جلسات مرتبط با طرح پاکداشت طبیعت شرکت نمایند و در تقسیم کار برای سمن های محیطزیست مشارکت نمایند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود