20 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162622

جرای طرح نجات آب‌های زیرزمینی در مدارس البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جرای طرح نجات آب‌های زیرزمینی در مدارس البرز


مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب استان البرز از اجرای طرح دانش آموزی نجات آب‌های زیر زمینی در مدارس البرز خبر داد و گفت: تا پایان سال تحصیلی 94-95 حدود 23 هزار دانش آموزش البرزی با مدیریت صحیح مصرف آب آشنا خواهند شد.
حمیدرضا منصوری، گفت: از آنجایی که مردم در مدیریت مصرف آب نقش به سزایی دارند؛ آب منطقه‌ای استان تشخیص داد که این نقش باید ابتدا در مدارس و مهدکودک‌ها تبیین شود تا اثر بیشتری داشته باشد.
وی به طرح دانش آموزی نجات آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و افزود: برای اطلاع رسانی در این خصوص در سال 92-93 ، تعداد 16 مدرسه با هفت هزار دانش آموز با چگونگی مدیریت صحیح مصرف آب آشنا شدند.
منصوری خاطرنشان کرد: این تعداد در سال تحصیلی 93-94 به 12 مدرسه با 15 هزار دانش آموز افزایش یافت و در سال تحصیلی 94-95 به 57 مدرسه با 23 هزار دانش آموز رسید. مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب استان البرز ادامه داد: این آموزش‌ها فقط به دانش آموزان محدود نمی‌شود و با آموزگاران نیز نشست‌هایی ترتیب داده می‌شود. منصوری یادآور شد: بردن فرهنگ مصرف صحیح آب در میان دانش آموزان تاثیر بسیار خوبی در کاهش بحران آب در استان خواهد داشت. این مسئول در ادامه به اقدامات دیگر آب منطقه‌ای البرز در راستای گذر از چالش آب در استان اشاره و اعلام کرد: مدیریت منابع آب بدون حضور مردم امکان پذیر نیست به همین دلیل چهار تشکل مردمی مرتبط با آب در استان تشکیل شده است. وی همیار آب را ایده‌ای دانست که برای اولین بار در استان البرز کلید خورد و از ثبت آن در سامانه وزارت کشور خبر داد و گفت: این ایده از یکسال پیش مطرح شد و با پیگیری‌های دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان به تازگی در سامانه وزارت کشور به ثبت رسید. منصوری در پایان گفت: همیار آب در آخر اردیبهشت ماه پرده برداری و تمبر یادبود آن نیز چاپ خواهد شد؛ با این طرح همه مردم می‌توانند همیار آب باشند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود