3 خرداد 1395
شماره خبر: 163515

سرمایه گذاران خارجی برای «مدیریت پسماند» در البرز ورود کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سرمایه گذاران خارجی برای «مدیریت پسماند» در البرز ورود کنند


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: : روزانه صدها تن زباله در بخش های مختلف این استان تولید می شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماندها امکان سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.
حسین محمدی در جلسه معرفی توانمندی های استان و جذب سرمایه گذاران خارجی که در سالن شهدای دولت استاداری البرز با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز ۳ دهم درصد مساحت کشور ایران را به خود اختصاص داده است و در شعاع ۱۰۰ کیلومتری این استان حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور متمرکز است. وی با بیان اینکه استان البرز به لحاظ تنوع قومیتی و فرهنگی به نام ایران کوچک معروف است، افزود: به سبب موقعیت جغرافیایی از نظر اقلیم و تنوع اکوسیستم و شکل زمین نیز، البرز به نام ایران کوچک مشهور است و این امر در تنوع گونه های گیاهی و جانوری استان مشهود است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه استان البرز دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری طبیعی محسوب می شود، تصریح کرد: توسعه صنعت طبیعت گردی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در این استان می تواند صورت گیرد. وی با بیان اینکه استان البرز به اندازه تمامی کشور انگلستان دارای تنوع پرندگان وحشی است، گفت: از این ظرفیت ها با توجه به جمعیت استان می توان در جهت توسعه طبیعت گردی استفاده کرد و در این زمینه سرمایه گذاری انجام داد. محمدی با اشاره به اینکه کشور چین تجربیات موفقی در زمینه مدیریت پسماند و زباله دارد، خاطرنشان کرد: روزانه ۲ هزار تن زباله عادی و ۵ هزار تن نخاله ساختمانی و سالانه ۱۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در استان البرز تولید می شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماندها امکان سرمایه گذاری در این استان میسر است.
لزوم سرمایه گذاری مشترک برای تبادل محصولات فرهنگی میان ایران و چین
در ادامه این جلسه سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه گمان می رود راه ابریشم برای ایران و کشور چین نام آشنایی باشد گفت: مبادلات فرهنگی و اقتصادی از دیرباز بین کشورهای ایران و چین برقرار بوده است. وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون، نقاشی، موسیقی، حکاکی رو چوب و هنرهای دستی میان کشورهای ایران و چین از مبادلات همیشگی محسوب می شده، افزوده: استان البرز با داشتن بیش از ۱۱ هزار هنرمند عرصه هنرهای تجسمی یکی از قطب های مهم این هنر در کشور ایران به حساب می آید. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: به نظر می رسد می توان سرمایه گذاری های مشترکی را برای تبادل محصولات فرهنگی میان استان البرز و جیجویانگ داشته باشیم. حسینی کاشانی گفت: با توجه به اقتصاد هنر و ارزش افزوده ای که در این زمینه وجود دارد، می توانیم عرصه های مختلف سرمایه گذاری مشترک را داشته باشیم و آن را توسعه دهیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود