9 خرداد 1395
شماره خبر: 163865

محیط‌بانان دوره خاص یگانی را فرا می‌گیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

محیط‌بانان دوره خاص یگانی را فرا می‌گیرند


معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده محیط بانان در دوره های آموزشی، دوره خاص یگانی را فرا می گیرند.
مهناز مظاهری در بازدید معصومه ابتکار از مرکز آموزش های محیط بانی دانشکده محیط زیست در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری دوره های آموزشی محیط بانان را آشنایی آنها با شرایط سخت زندگی و چگونگی رفتار با محیط زیست و مبحث مهم تنوع زیستی دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که محیط بانان با آن دست و پنجه نرم می کنند وجود شکارچیان بدون مجوز است. مظاهری با تاکید بر اینکه محیط بانان باید چگونگی کار در شرایط سخت را فرا بگیرند، گفت: محیط بانان با آموزش های فرا گرفته توانایی رو به رو شدن با شکارچیان و دفاع از خود را کسب می کنند. معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر ضرورت آموزش محیط بانان در بدو خدمت تاکید کرد و گفت: این دوره از ۱۵۷ محیط بان که به عنوان ایثارگر معرفی می شوند، ۱۱۲ نفر مدرک دیپلم و ۴۵ نفر دیگر دارای مدرک فوق دیپلم هستند این در حالی است که در میان محیط بانان دانشجوی دکترا نیز وجود دارد. مظاهری با اشاره به اینکه محیط بانان با مسائل حقوقی، اجتماعی، عمومی، تنوع زیستی و بیماری حیات وحش آشنا می شوند، به وقفه یک ساله میان دوره نخست آموزش های محیط بانی با دوره ای که در حال حاضر اجرا می شود اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده محیط بانان در این دوره ها دوره خاص یگانی را فرا می گیرند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه محیط بانان طی یک دوره دو هفته ای در پاک خُجیر آموزش عملی را فرا می گیرند، گفت: در صورتی که اعتبار اختصاص یابد دوره های سه ماه آموزشی در مناطق اجرایی می شود. مظاهری در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری افزایش اعتبار نداشته ایم، گفت: ۱۲ صدم درصد کل بودجه کشور به سازمان حفاظت محیط زیست کشور اختصاص یافته است. مرکز آموزش های محیط بانی دانشکده محیط زیست کشور در شهرستان کرج واقع است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود