12 خرداد 1395
شماره خبر: 164153

کاهش۱۱درصدی تصادفات فوتی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاهش۱۱درصدی تصادفات فوتی در البرز


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی و توقیف بیش از ۶۶۰۰ خودروی متخلف از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
سرهنگ همایون شریفی اظهار کرد: طی دو ماه ابتدایی سال جاری با بهره گیری از سیستم های هوشمند و به روز مرتبط با سامانه ناجا ۴۱ دستگاه خودروی دارای خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال توقیف و ۷۲ راننده متخلف نیز به دلیل دارا بودن سابقه بیش از ۳۰ نمره منفی به مدت سه ماه از رانندگی محروم شدند. وی افزود: به منظور حفظ جان شهروندان در معابر، ۲۱ راننده که دارای مشکلاتی نظیر اعتیاد بودند شناسایی و به مدت شش ماه از رانندگی محروم شدند.
کاهش ۲۶ درصدی تصادفات جرحی در البرز
سرهنگ شریفی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۷ درصدی تصادفات خسارتی، تصریح کرد: عمده ترین علل تصادفات، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است. وی با اشاره به برخورد پلیس راهور استان با تخلفات، گفت: طی دو ماه نخست سال در مجموع در برخورد با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز، ساکن و یا انواع دیگر تخلفات بوده اند رشد ۲ درصدی را شاهد بودیم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: پلیس راهور البرز در راستای برقراری انضباط اجتماعی - ترافیکی و با هدف تسهیل در عبور و مرور و برخورد با موتورسواران و رانندگان متخلف طرح ارتقای امنیت اجتماعی را در سطح استان اجرایی کرد.
کاهش ۷ درصدی توقیف موتورسیکلت در البرز
وی در ادامه افزود: در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری بیش از شش هزار و ۶۴۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد توقیف خودرو و ۷ درصد توقیف موتورسیکلت کاهش داشته است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز در پایان گفت: خوشبختانه با اقدامات ویژه و زحمات شبانه روزی مأموران پلیس راهور و دقت بیشتر رانندگان در رعایت قوانین و توصیه های ایمنی میزان تصادفات فوتی در دوماه اول سال ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود