24 خرداد 1395
شماره خبر: 164504

سالانه یک متر از سطح آب‌های زیرزمینی البرز کاسته می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سالانه یک متر از سطح آب‌های زیرزمینی البرز کاسته می‌شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز از افت 60 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی استان در هر سال خبر داد و گفت: این افت باعث شده است تا سطح آب‌های زیرزمینی هر سال یک متر کاهش یابد.
بهزاد پارسا گفت: شرکت آب منطقه‌ای در سال اقتصاد مقاومتی 23 طرح را برای بهبود وضعیت مدیریت منابع آب استان در نظر گرفته است. وی افزود: بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها 16 میلیارد و 500 میلیون تومان است و عمده آنها مسائل مربوط به بهره وری را در نظر گرفته است. پارسا خاطرنشان کرد: علاوه بر بهره وری مسائلی همچون آگاهی سازی و تعادل بخشی به سفره های آب زیرزمینی نیز در این برنامه‌ها به اجرا گذاشته خواهد شد. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در پاسخ به وضعیت آب سه دشت استان اعلام کرد: اگرچه طرح تعادل بخشی در این دشت‌ها شروع شده و امسال نیز بارندگی‌های خوبی را شاهد بودیم؛ اما این سه دشت همچنان در حالت ممنوعه-بحرانی قرار دارند. پارسا ادامه داد: با یکسال اجرای طرح و بارندگی خوب نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت دشت‌های استان بهبود پیدا کند زیرا وضعیت کنونی در سالیان متمادی ایجاد شده است. این مسئول از افت 60 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی استان در هر سال خبر داد و گفت: این افت باعث شده است تا سطح آب‌های زیرزمینی هر سال یک متر کاهش یابد. وی اضافه کرد: در طرح تعادل بخشی به منابع آب زیرزمینی، زمانبندی‌های مشخصی پیش بینی شده است؛ امسال نیز که سال اقتصاد مقاومتی است گام های بلندتری برداشته خواهد شد.
پارسا اعلام کرد: برنامه استان البرز این است که تا پایان برنامه ششم 56 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی جبران گردد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز در پایان گفت: با توجه به اینکه این اتفاق ظرف 40 تا 50 سال رخ داده است؛ به طور کلی باید در برنامه‌ای 20 ساله وضعیت آب‌های زیرزمینی را به وضعیت عادی برگرداند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود