25 خرداد 1395
شماره خبر: 164582

جمع آوری یک میلیارد و 200 میلیون ریال در جشن گلریزان فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جمع آوری یک میلیارد و 200 میلیون ریال در جشن گلریزان فردیس


رئیس ندامتگاه شهرستان فردیس گفت: یک میلیارد و 200 میلیون ریال توسط خیرین به منظور حمایت از خانواده زندانیان در دومین جشن گلریزان شهرستان فردیس جمع آوری شد.
محسن صفیاری در جشن گلریزان که در تالار مهر و ماه مشکین دشت شهرستان فردیس برگزار شد، افزود: علاوه بر وجه نقد اقلام غیر نقدی هم توسط خیرین و افراد نیکوکار شهرستان فردیس جمع آوری شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشن، استفاده از توان خیرین شهرستان برای کمک به خانواده های نیازمند زندانی است. صفیاری گفت: جشن گلریزان بهانه خوبی است که خیرین جهت کمک به نیازمندان و خانواده زندانیان جرایم غیر عمد دور هم جمع شده و به یاری آنها بشتابند. رییس ندامتگاه شهرستان فردیس گفت: خانواده زندانی از خود زندانی جداست، یک زندانی به دلیل جرمی که مرتکب شده در زندان است، اما خانواده زندانی در ارتکاب این خطا نقشی ندارد. صفیاری افزود: خانواده زندانی نیاز به حمایت تحت پوشش دارد و بایستی تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود. وی اظهارکرد: یک زندانی به محض اینکه از زندان آزاد می شود جامعه آنها را نمی پذیرد شغل به آنها نمی دهد و یا نمی توانند ازدواج کنند دوباره به زندان بر می گردند. وی گفت: وقتی یک فردی مرتکب جرمی می شود با ورود به زندان عزت نفس خود را از دست می دهد جامعه و خانواده و موقعیت اجتماعی را از دست می دهد. وی در ادامه افزود: در ندامتگاه فردیس 10 نوزاد در کنار مادرشان تحمل حبس می کنند که سال گذشته با کمک خیری و با همت مراجع قضایی توانستیم مهد کودک را دراین ندامتگاه راه اندازی کنیم. وی گفت: 50 درصد پسرهایی که در ندامتگاه هستند یا بدون پدر و مادر بزرگ شدند که نیاز به آموزش دارند.ریس ندامتگاه شهرستان فردیس گفت: برخی از این افراد برای مسائل غیر عمد در زندان به سر می برند که باید کمک کار آنان و خانواده هایشان باشیم . صفیاری ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سبد کالایی را آماده و به خانواده زندانیان دادیم. وی بیان کرد: در شهرستان فردیس برای نخستین بار انجمن حمایت از خانواده زندانیان را یکسال تاسیس کردیم در تلاش هستیم که مددجو بعداز آزادی به آغوش خانواده های خود برگردند. در این مراسم امام جمعه،فرماندارفردیس چند تن از اعضای شورای شهر کرج و افراد خیر ونیکوکار حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود