26 خرداد 1395
شماره خبر: 164684

جلسه شورای فرهنگی روستاهای بخش چندار و شهر کوهسار برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جلسه شورای فرهنگی روستاهای بخش چندار و شهر کوهسار برگزار شد


​حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در جلسه شورای فرهنگی روستاهای بخش چندار گفت: تقویت شورای فرهنگ عمومی روستا می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی روستاها را از بین ببرد.
در ابتدای این مراسم فلاح نزاد بخشدار چندار ضمن قرائت مصوبه شورای فرهنگی روستا یکی از اهداف تشکیل این شوراها را انسجام‌بخشی به برنامه‌های مذهبی، ورزشی و اجتماعی در روستا‌ها دانست و افزود: شورای فرهنگی در روستاها می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی شود. وی در خصوص ترکیب اعضای شورای فرهنگی نیز گفت: روحانی مستقر( بعنوان رییس)، دهیار، مسوول کانون فرهنگی مسجد ، رییس شورای اسلامی روستا، فرمانده پایگاه بسیج روستا، مدیر یکی از مدارس روستا، رییس هیات امناء مسجد مرکزی روستا، رییس یکی از هیات های مذهبی روستا، مسوول هیات ورزشی روستا، مسوول کتابخانه روستا، نماینده بانوان روستا (به انتخاب اعضای شورای فرهنگی) ترکیب اعضای شورای فرهنگی هستند. در ادامه حجت الاسلام محمدی افزود: با تشکیل شورای فرهنگی در روستاها، به مصادیق و مفاهیم ارزش‌های اسلامی و انقلابی چون ایثار، شهادت، حجاب، عفاف و زکات به صورت ویژه پرداخته شده و استعدادیابی جوانان نخبه فرهنگی نیز انجام می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش چندار با بیان اینکه مشکلات و مسائل فرهنگی سطح روستا در شورای فرهنگ عمومی روستا باید حل شود افزود: حل مشکلات فرهنگی مثل مبارزه با ترویج استفاده از ماهواره ها و مراسمات مختلف غیر شرعی و نامتعارف در عروسی ها و مسائل مرتبط با فرهنگ در دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی روستا قرار گیرد. وی تاکید کرد: با تقویت شورای فرهنگ عمومی روستا می توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی روستاها را از بین برده و با ترویج سبک زندگی اسلامی از تغییرات ناهنجارانه و سریع که می تواند نتایج سوئی در پی داشته باشد جلوگیری کنیم.
امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار با بیان اینکه بخش چندار یکی از نقاط گردشگری کشور می باشد بر ضرورت تبلیغات محیطی با موضعات فرهنگی، حجاب و عفاف، شهادت، نماز جمعه و جماعت تاکید کرد. در ادامه پالیزدار فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه تمام فعالیت‌های شورای روستایی با محوریت مساجد انجام می‌شود، افزود: روستاهایی که از مکان‌های فرهنگی چون کانون فرهنگی مسجد، پایگاه مقاومت بسیج و کتابخانه برخوردارند از روستاهای واجد شرایط و اولویت‌دار برای تشکیل شورای فرهنگی هستند. فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به اینکه افراد بومی روستا بازوهای فکری و مشورتی دستگاه‌های فرهنگی در روستا‌ها هستند، بیان کرد: اعضای شورای فرهنگی روستاها از خود اهالی روستا تشکیل شده که در صورت نیاز سایر افراد مؤثر و شاخص روستا نیز به ترکیب اعضای شورای فرهنگی اضافه خواهند شد. ​لازم به ذکر است این جلسه روز سه شنبه 25 خردادماه سال جاری در مکان امامزاده حسین کردان برگزار شد.​ فرماندار ساوجبلاغ تاکید کرد: هر دهیاری که در امورات فرهنگی ضعیف عمل کند و یا نتواند مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرا کند کنار گذاشته خواهد شد. در ادامه سرهنگ لشگری فرمانده سپاه ساوجبلاغ نیز از دهیاران خواست تا با برنامه ریزی، از انجام برنامه های فرهنگی در مساجد روستاها که در قالب حلقه های صالحین برگزار می گردد حمایت و پشتیبانی لازم به عمل آورند و با ائمه جماعات و اعضای شورای اسلامی همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود