29 خرداد 1395
شماره خبر: 164766

مردم ایران در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی ثابت قدم هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مردم ایران در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی ثابت قدم هستند


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: مردم ایران در راه دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ثابت قدم و هوشیار هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، افزود: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان کشور بار دیگر به دشمنان هشدار دارد که ملت ایران در صحنه دفاع از ارزش ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی و دینی ثابت قدم و هوشیار هستند. حسینی همدانی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در سال 79 بر موضوع مهم اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اگر در این راه گوش به فرمان رهبر باشیم، مثل گذشته دشمن قادر نخواهد بود کاری از پیش ببرد، زیرا به برکت ملت هوشیار ایران دشمن ناکام می ماند. وی درادامه از مردم به عنوان پشتوانه مستکم نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و یادآور شد: همگام با سایر ملت ایران امروز مردم البرز به دشمنان اعلام می کنند که تا آخرین نفس برای مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل ایستاده اند و در مقابل دشمن لحظه ای کوتاهی نخواهند کرد. وی به مسئولان کشور هم توصیه کرد مواظب باشند که به گونه ای عمل کنند که شان و منزلت ملت ایران حفظ شود. نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج به تشریح دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) و عوامل تاثیرگذار برای صلح پرداخت و گفت: در آن دوران همه مردم مطیع رهبرشان نبودند و سپاه امام قوی نبود در حالی که امام خمینی (ره) به پشتوانه مردم انقلاب را شروع کرد و آنچه مردم را وارد صحنه کرد، قدرت و شحصیت امام بود. حسینی همدانی افزود: شرایط امروز ایران از نظر امنیت، آرامش، توانمندی نظامی و جایگاه جهانی حاصل فرمانبری محض از ولایت و حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی در برابر دشمنان این مرز و بوم است. امام جمعه کرج گفت: امام حسن مجتبی (ع) در آن دوران تنها ترین سردار بود ولی امروز ملت ولایت مدار ایران اسلامی هر کدام در دفاع از انقلاب و ارزش های دینی - انقلابی نقش سرباز و سرداران از جان گذشته در راه کشور را دارند. حسینی همدانی با اشاره به نقض مکرر حقوق انسان ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: رژیم نامشروع اسرائیل که خود نقض کننده حقوق بشر است و آمریکایی که خود توانایی حل کردن مشکلات داخلی خود را ندارد، چگونه می تواند ریاست کمیته حقوقی مجمعی را به دست بگیرد. وی این انتخاب را برای سازمان ملل یک ننگ دانست و گفت: این ریاست بیشتر از نظر ملت ایران به یک لطیفه شبیه است، زیرا اسرائیل و آمریکا خود حمایت کننده تروریسم، نقض کننده حقوق بشر و... هستند، حال جای این سوال وجود دارد که چگونه می خواهند از حقوق ملت ها دفاع کرده و امنیت ایجاد کنند. نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و حاطرنشان کرد: مواد مخدر پدیده ای شوم است که برای مبارزه با آن باید عزم مردم و مسئولان در کشور جدی تر شود.
همدانی گفت: البرز در مسیر ترانزیتی کشور قرار دارد که برای مبارزه عملی با این آسیب جدی اجتماعی باید با همدلی و هماهنگی بیشتر زیرساخت های آموزشی - فرهنگی برای ریشه کنی مواد مخدر و کاهش یافتن آسیب های ناشی از این پدیده شوم در این استان فراهم آید. وی عملکرد البرز در بخش مبارزه با مواد مخدر را رضایت بخش دانست و تاکید کرد: برای مبارزه جدی با این موضوع باید مسئولان و مردم بسیج شوند تا با گسترش اقدامات آموزشی و فرهنگی آسیب های ناشی از مواد مخدر در این استان به حداقل برسد که در این راه خانواده مسوولیت خطیری را بر عهده دارد. وی با اشاره به وجود برخی از مشکلات در دستگاه های استان یادآور شد: هر گونه تخلفی در دستگاه های این استان صورت بگیرد مسئولیتش بر عهده مدیر آن دستگاه است. امام جمعه کرج گفت: به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید بیشتر توجه شود زیرا بسیاری از مسائل مثل بدحجابی، کم کاری، رشوه، استفاده صحیح نکردن از منابع انرژی به دلیل بی تفاوت بودن افراد در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد و هر فردی خود را موظف به انجام این سفارش دینی بداند. حسینی همدانی در ادامه به نقش مهم قرآن در سلامت جامعه پرداخت و گفت:در ماه بهار قرآن قرار داریم که از این کتاب الهی باید بهره بیشتری بگیریم و با عمل کردن به رهنمودها و دستورات الهی آن به کمال و انس بیشتر با معبود برسیم. وی قرآن را منشا آگاهی و دستیابی به علوم کشف نشده در جهان دانست و افزود: ترویج فرهنگ علوم قرآنی و اجرای دستورات آن در جامعه سبب آرامش و درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات افراد در جامعه می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود