29 خرداد 1395
شماره خبر: 164769

پیشگیری از مصرف مواد مخدر در کشور نیاز به مشارکت خانواده ها دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پیشگیری از مصرف مواد مخدر در کشور نیاز به مشارکت خانواده ها دارد


دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در کشور نیاز به مشارکت خانواده ها دارد تا با اجرای برنامه های آموزشی - فرهنگی بستر مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این پدیده شوم در جامعه کاهش یابد.
علی اسدیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج، گفت: اول تیر ماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که به ما یادآوری می کند به موضوع مهم مواد مخدر توجه بیشتر کرده و با آگاه سازی افراد جامعه نسبت به آثار زیانبار این پدیده شوم گامی نهادینه در حل آن در کشور برداشته شود. وی اظهار کرد: اکنون مواد مخدر در کنار بحران های دیگری از جمله فقر ، مسائل زیست محیطی، تروریست و ... در جهان سبب شده تا در دنیا برای مبارزه با این پدیده شوم وارد شوند. وی با اشاره به اقدامات دشمن در آسیب رساندن به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطر نشان شد: دشمن از راههای مختلفی از جمله جنگ ، تحریم ، جنگ روانی سیاسی ، تهدید و ... به مبارزه با ملت ایران آمدند ولی ناکام ماندند و اکنون از راه جنگ نرم و مواد مخدر تلاش می کنند به ایران اسلامی آسیب برسانند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استانداری البرز به درآمد 600 میلیارد دلاری سود ناشی از گردش مالی فروش مواد مخدر و روان گردان ها در دنیا پرداخت و بیان کرد: مافیا و قاچاقچیان فعال در این بخش هر گز حاضر به دست برداشتن از این کار پر درآمدشان نمی شوند و این ما هستیم که باید برنامه ریزی کنیم تا نوجوانان و جوانان در دام مصرف کنندگی مواد مخدر دشمن نیفتند. اسدیان تعداد شهدا و جانبازان در راه مبارزه با مواد مخدر در ایران اسلامی را به ترتیب 4 و 12 هزار نفر ذکر کرد و یاداور شد: در سیاست گذاری کلان در راه مبارزه با مواد مخدر در جامعه 25 سازمان و دستگاه اجرایی کشور زیر نظر ریاست جمهوری بر عهده دارند که خوشبختانه عملکرد خوبی داشته اند.وی مشارکت سازمان ها و دستگاه های عضوستاد مبارزه با مواد مخدر در البرز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه آموزشی - فرهنگی در این استان همانند سایر استان های کشور صورت می گیرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود