1 تیر 1395
شماره خبر: 165021

تعطیلی 17 لابراتوار و کشف 60 کیلوگرم مواد مخدرشیشه درالبرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تعطیلی 17 لابراتوار و کشف 60 کیلوگرم مواد مخدرشیشه درالبرز


دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان البرزازتعطیلی 17 لابراتوارساخت مواد مخدر صنعتی و کشف 60 کیلوگرم شیشه درسال گذشته خبرداد.
علی اسدیان به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر درجمع خبرنگاران در خبرگزاری ایرنا استان البرزافزود:کشف این مقدارمواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال 93کاهش چشمگیری داشته است .
وی گفت: همچنین درسال گذشته حدود هشت هزارکیلوگرم انواع مواد مخدر دراستان البرز توسط عوامل نیروی انتظامی ، اطلاعات و بسیج کشف شد. اسدیان بیان داشت: دراین مدت نیز بیش از 23 هزار قاچاقچی، توزیع کننده و مصرف کننده مخدردرمناطق مختلف استان البرز دستگیر شدند. وی گفت: سال گذشته با پاکسازی بیش از 150 منطقه آلوده،هفت هزار مصرف کننده موادمخدرجمع آوری شدند.
اسدیان خاطرنشان کرد: امروز نیزبه مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر 16تن مواد مخدر سنتی غیردارویی و صنعتی امحاشد که نیمی ازآن مربوط به تهران و بقیه مربوط به استان البرز بوده است .
اسدیان درخصوص مراکز نگهداری معتادین دراستان البرزنیز گفت : درزمان حاضر 122کمپ ترک اعتیاد ، 30 تشکل پیشگیری ازمصرف موادمخدر و 202 مرکز دارو درمانی سرپایی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات درمانی ترک اعتیاد فعالیت می کنند. وی با اشاره به اینکه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر با ایام شب قدر تقارن یافته بنا براین برنامه های اجرایی این هفته زودتر برگزارمی شود که ایجاد نمایشگاه های محلی درشهرستان ها و عکس درخصوص مضرات مواد مخدر ازجمله برنامه های این هفته است . وی درخصوص سئوال یکی ازخبرنگاران درخصوص بودجه و کمک های سایر ارگان ها به شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: 25 دستگاه دربخش مبارزه با مواد مخدر دخیل هستند که هرکدام با برنامه ریزی مناسب می توانند درارائه کاهش این معضل کمک کنند. اسدیان افزود: وقتی یک برنامه فرهنگی وهنری شادی بخش برگزارمی شود و مردم برای ساعاتی شاد هستند قطعا معضل مواد مخدر کاهش خواهد یافت و افرادی که به سمت وسوی مواد مخدرمی روند اغلب منزوی و گوشه گیر هستند که این محیط های مفرح می تواند کمک شایانی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بحث مواد مخدر فقط درکوچه و خیابان نیست درحال حاضر با تبلیغ های سوء برخی مراکزمثل آرایشگا ه ها، عطاری ها و باشگاه های ورزشی اثرات مخربی برروی جوانان واقشار مختلف جامعه دارد. این مسئول گفت: سال گذشته طرح پایلوت کشوری مبنی بر مدارس عاری ازاعتیاد را درهشت مهد کودک با برگزاری آموزش های مختلف به بچه ها و خانواده های آن ها برای ورود به اجتماع اجراشد. وی افزود: اکنون مواد مخدر در کنار بحران های دیگری از جمله فقر ، مسائل زیست محیطی، تروریست و ... در جهان سبب شده تا در دنیا برای مبارزه با این پدیده شوم وارد شوند. وی با اشاره به اقدامات دشمن در آسیب رساندن به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطر نشان شد: دشمن از راههای مختلفی از جمله جنگ ، تحریم ، جنگ روانی سیاسی ، تهدید و ... به مبارزه با ملت ایران آمدند ولی ناکام ماندند و اکنون از راه جنگ نرم و مواد مخدر تلاش می کنند به ایران اسلامی آسیب برسانند. دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استانداری البرز به درآمد 600 میلیارد دلاری سود ناشی از گردش مالی فروش مواد مخدر و روان گردان ها در دنیا پرداخت و بیان کرد: مافیا و قاچاقچیان فعال در این بخش هرگز حاضر به دست برداشتن از این کار پر درآمدشان نمی شوند و این ما هستیم که باید برنامه ریزی کنیم تا نوجوانان و جوانان در دام مصرف کنندگی مواد مخدر دشمن نیفتند. وی افزود: هسته اولیه پیشگیری ازاعتیاد خانواده ها هستند که می طلبد خانواده ها در این زمینه نسبت به فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند. وی یادآور شد: برای مقابله با این پدیده شوم خانواده ها نیز باید همگام با مسوولان در راستای مبارزه با مواد مخدر در جامعه گام بردارند چراکه برخورد قاطع و جدی در این راه سخت نیازمند یک بسیج عمومی در کشور دارد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در البرز تاکید کرد: گسترش دامنه آموزش خود مراقبتی پیرامون آسیب های اجتماعی مواد مخدر ، درمان و خدمات مشاوره ای محور اصلی برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در این استان را تشکیل می دهد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود