9 تیر 1395
شماره خبر: 165476

ابراز همدردی امدادگران هلال احمر با محیط بانان در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ابراز همدردی امدادگران هلال احمر با محیط بانان در البرز


جمعی ازامدادگران ، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان البرز در حرکتی ارزشمند با حضور درپایگاه محیط بانان درجاده کرج - چالوس ضمن گرامیداشت یاد شهدای محیط بان با همکاران آنان ابراز همدردی کردند.
این امدادگران که حدود 100 نفر بودند با دردست داشتن شاخه های گل و روشن کردن شمع ، شهادت سه تن از محیط بانان کشور را به همکاران آنان تسلیت گفتند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت:امروز بیشتر مردم با تلاش ها و خدمات محیط بانان زحمتکش و خدوم آگاه هستند و به خوبی می دانند که این قشر حافظ طبیعت و نعمت های خدادادی هستند. حمید رضا لشکری افزود: ما شهدای بسیاری در حیطه محیط زیست داشته ایم و این محیط بانان ازمحیط زیستی که زندگی می کنیم حفاظت می کنند که متعلق به عموم مردم ایران است . وی گفت: حضور امدادگران هلال احمر در کنار محیط بانان بیانگر جایگاه ارزشمند محیط بانی در جامعه اسلامی و انسانی است. وی خاطرنشان کرد: مجموعه هلال احمر امروز ثابت کردند که دوستدار محیط زیست و حافظان جان برکف آن هستند. لشکری گفت: دوستی با طبیعت و مجموعه های خدادادی باید در بین تمام قشرهای مردم نهادینه شود و همه قدردان نعمت های خداوند در دل طبیعت باشیم. معاون جوانان جمعیت هلال احمر البرز اظهار داشت : شهدای عزیز محیط بان برای حفظ نعمت ملی که متعلق به همه مردم است ازجان خود گذشتند . محمد رضا کلالی افزود: مجموعه جمعیت هلال احمر به عنوان سربازانی که برای تسکین آلام بشریت و فرهنگ انسان دوستی و حفظ منافع عمومی گام برمی دارد این موضوع را محکوم کرده و امیدواریم دیگر شاهد این وقایع دردناک نباشیم . وی اضافه کرد: همه انسان ها باید ازنعمت های الهی استفاده کنیم و نگهبان سیستم یکپارچه و هماهنگی که توسط خداوند آفریده شده باشیم .وی خاطرنشان کرد: از قوه قضاییه و سیستم های مرتبط دیگر که درحوزه احقاق حقوق عامه مردم هستند تقاضا داریم هرچه سریعتر به پرونده عوامل شهادت محیط بانان رسیدگی کند. معاون فنی محیط زیست استان البرز گفت: این شهدا به خاطرکیان کشور جان خود را ازدست دادند وسازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظایف قانونی خاصی دارد.
تورج همتی افزود: امروزبرای حفظ طبیعت و محیط زیست هزینه های سنگینی را تحمل می کنیم. وی گفت : به عنوان دوستداران محیط زیست ازمجلس شورای اسلامی می خواهیم سریعا لایحه حمایت از محیط بان را به صحن علنی برده شده تا دراین زمینه خلاء قانونی وجود نداشته باشد. وی گفت : تاکنون 119 شهید برای حفظ محیط زیست در کشور جان خود راازدست داده اند. درمنطقه حفاظت شده البرزمرکزی که حدود 64هزارهکتار است چهارپایگاه و 14محیط بان و منطقه طالقان نیز با دو پایگاه و هفت محیط بان فعال از طبعیت استان البرز حفاظت می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود