9 تیر 1395
شماره خبر: 165478

حقوق بشر آمریکایی بزرگترین ظلم ها را در حق بشریت کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حقوق بشر آمریکایی بزرگترین ظلم ها را در حق بشریت کرده است


مسئول بسیج دانشجویی استان البرز با اشاره به اینکه حقوق بشر با هدف تامین حقوق انسان ها ایجاد شد، گفت: حقوق بشر آمریکایی بزرگترین ظلم ها را در حق بشریت کرده است.
حسین عسگری در نشست با خبرنگاران که با موضوع هفته حقوق بشر آمریکایی و روز قدس برگزار شد، افزود: هفته ی حقوق بشر آمریکایی ( 12-6 تیرماه) کلکسیونی از شاهکارهای ضد حقوق بشر نظام سلطه است که در راس آن ها آمریکا قرار دارد. وی به بیان برخی از جنایات آمریکا و هم پیمانانش در این سال ها اشاره کرد و اظهار داشت: ترور مقام معظم رهبری در روز ششم تیرماه توسط یک گروهک تروریست منافق و فاجعه حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیرماه که منجر به شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یارانش شد از جمله این جنایات است. وی گفت: همچنین در روز 11 تیرماه یکی از یاران حضرت امام (ره)، شهید صدوقی مظلومانه توسط این گروهک در محراب به شهادت رسید و 12 تیرماه فاجعه سرنگونی ایرباس در خلیج فارس بود.عسگری با اشاره به اینکه در این ایام آمریکا یا به طور مستقیم و یا توسط دست نشانده های خود دست به اقداماتی علیه ایران زده، گفت: با این کلکسیون هفته حقوق بشر آمریکایی، شعار توخالی حقوق بشر که مبتنی بر سکولاریسم و اومانیسم است معدوم شده است. وی بیان داشت: خانمان سوزترین جنگ ها و بزرگ ترین ترور ها ذیل همین حقوق بشر افتاده است به همین دلیل ما بسیج دانشجویی حقوق بشر مدرن را که مبتنی بر اومانیسم و سکولاریسم است را نقد می کنیم و حقوق بشر اسلامی را که برگرفته از تعالیم اسلامی نورانی است را ترویج می کنیم. مسئول بسیج دانشجویی استان البرز اضافه کرد: حقوق بشر اسلامی هم تکیه بر وجه حق و هم تکلیف دارد، هم حقوق بشر است و هم تکلیف بشر و نمی توان انسان را بدون حقوق و تکلیف جداگانه محاسبه کرد. وی گفت: حق و تکلیف دو روی یک سکه است اگر حقوق بشری می خواهد نوشته شود باید برگرفته از تعالیم الهی باشد، آن موقع است که جهان جایی برای زیستن و آرامش می شود. عسگری تصریح کرد: حقوق انسان و حقوق بشر زمانی ادا می شود که حقوق خداوند و حقوق الهی ادا شود و تصور انسان به تنهایی ما را به اومانیسم و انسان گرایی می رساند که از نظر محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی احساس ناامنی می کند به همین خاطر امیدواریم روزی حقوق بشر اسلامی و دینی در جهان حاکم شود.
***روز قدس به یک تکلیف سیاسی در جهان اسلام تبدیل شده است
مسئول بسیج دانشجویی استان البرز در ادامه به فرا رسیدن روز جهانی قدس که آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به دستور امام راحل است، اشاره کرد و گفت: این تدبیر حکمیانه حضرت امام (ره) مورد اجماع و اتفاق نظر علمای جهان اسلام قرار گرفته و به یک تکلیف سیاسی در جهان اسلام تبدیل شده است. وی افزود: حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین و حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی در ذیل انقلاب اسلامی نهادی به نام بسیج دانشجویی شکل گرفته که یک وجه مهم این تشکل وجه عدالت خواهی و جنبشی است. عسگری بیان داشت: به همین دلیل حمایت از نهضت های آزادی بخش و جنبش های عدالت خواهانه ی مظلومان در کل عالم می تواند ذیل این وجه عدالت خواهی بسیج دانشجویی قرار بگیرد. وی گفت: امروز حمایت از فلسطین و فردا حمایت از هر مردمی که برای حمایت از حقوق حقه خودشان به پا خیزند است و بسیج دانشجویی در جبهه های مختلف به حمایت از آن ها قیام کند. وی افزود: بیت المقدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله ی اول مسلمین ، این وظیفه حمایت از مردم فلسطین را دوچندان می کند. عسگری اضافه کرد: به همین خاطر وظیفه ی بسیج دانشجویی است که برنامه های مختلف روز جهانی قدس حضور پیدا کند و برنامه هایی هم تدارک دیده اند.
در ادامه این نشست معاون فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی استان البرز برنامه های روز جهانی قدس و هفته حقوق بشر آمریکایی را اعلام کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود