15 تیر 1395
شماره خبر: 165892

دانشگاه خوارزمی پایلوت طرح گسترش مرزهای دانش می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دانشگاه خوارزمی پایلوت طرح گسترش مرزهای دانش می‌شود


معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به طرح گسترش مرزهای دانش با همکاری دست اندرکاران علوم پایه اشاره کرد وگفت: دانشگاه خوارزمی می‌تواند در این زمینه پایلوت کشور باشد.
دکتر علی وطنی در جلسه‌ای که با حضور ریاست و معاونین دانشگاه خوارزمی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: این معاونت وظیفه ی کمک به طرح های از مرحله تجاری سازی شده به بعد را در اختیار دارد و همچنین در هر ماه وظیفه ی جمع آوری آمار فناوری را از هر استان و تهیه گزارش را دارد. وی افزود: تمامی طرح‌هایی که از استان‌ها به این معاونت ارسال می‌شود باید از طرف دانشگاه و در جهت رفع نیازمندی‌های آن استان باشد. وطنی ادامه داد: در حال حاضر 15 استان در کشور هیچ سهمی در توسعه فناوری نداشته‌اند و استان البرز نیز فقط دو درصد در این زمینه نقش داشته است.
وطنی به پتانسیل‌های دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود دانشگاه خوارزمی جلسه‌ای را با مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت توسعه فناوری برگزار کند و توانمندی‌های خود را ارائه دهد. وی به پایلوت شدن دانشگاه تربیت مدرس در طرح های علوم انسانی اشاره کرد و افزود: دانشگاه خوارزمی نیز در زمینه علوم انسانی توانایی بالایی دارد از همین رو می‌تواند در این بحث ورود پیدا کند.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه به طرح گسترش مرزهای دانش با همکاری دست اندرکاران علوم پایه اشاره کرد و گفت: دانشگاه خوارزمی می‌تواند در این زمینه پایلوت کشور باشد. وطنی در پایان تصریح کرد: معاونت نوآوری و تجاری سازی می‌تواند در زمینه تجهیز مرکز رشد دانشگاه خوارزمی کمک هایی به این دانشگاه ارائه دهد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود